استعلام فاکتور رسمی

استعلام فاکتور رسمی

در این مقاله به روش های بررسی استعلام فلکتور رسمی می پردازیم. صورتحساب رسمی خریداران در زمینه بازرگانی موضوعی بسیار مهم و ویژه است. اگر فاکتور رسمی داشته باشید از نظر حقوقی می تواند به شما کمک زیادی کند، اگر مشکلی در کار باشد این فاکتور مشکل را حل می کند. توجه داشته باشید که کلیه واحدهای تجاری که دارای سیستم مالیات بر ارزش افزوده هستند موظف به ارائه صورتحساب رسمی به مشتریان خود می باشند. بنابراین تمامی واحدهای تجاری اعم از بزرگ یا کوچک باید برای مشتریان فاکتور رسمی صادر کنند و هر مشتری می تواند در ازای مبلغی که به فروشنده داده است، فاکتور رسمی درخواست کند و در صورت عدم صدور فاکتور از سوی فروشنده، جریمه های مربوطه امین. بازرگانی یا چاپ فاکتور رسمی و خدمات فروش در هر زمان در خدمت شماست. فاکتور رشما در کمتر از 2 ساعت کاری آماده می شود.قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

تفاوت فاکتورهای رسمی و غیر رسمی چیست؟

در شرکت های مختلف تجاری و اقتصادی، اکثر نمایندگان خرید و حسابداران، فاکتورهای رسمی را بیش از سایرین می شناسند. فاکتورهایی که دقت کافی ندارند و با نوع رسمی متفاوت هستند فقط برای مراجعه مشتری هستند و استاندارد معتبری از نظر دارایی وجود ندارد. فاکتور رسمی معتبر ویژگیهای مهم

فاکتورهای رسمی چه ویژگی هایی دارند؟

در مقاله زیر به ویژگی های فاکتورهای رسمی می پردازیم.

این فاکتور دارای ویژگی های خاصی است که سازمان مالی تنها در صورت تملک آن را تایید می کند. بدون مشخصات لازم نمی توان تاییدیه گرفت. در مرحله اول لازم به ذکر است که این فاکتور حاوی مشخصات طرفین معامله است. از طرفی این فاکتور یک فاکتور برای فروش محصولات و خدمات است. فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

روش های مختلفی برای بررسی اصالت فاکتورهای رسمی وجود دارد که در زیر به مطالبی که باید در فاکتورهای رسمی درج شود می پردازیم.

شماره سریال
مشخصات دقیق و کامل طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده)
اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات فروخته شده

_ فاکتور رسمی دارای قسمتی (به صورت جدول) است که شامل جزئیاتی مانند شماره کالا، توضیحات کامل خدمات یا محصول، کد کالا، قیمت، مبلغ کل، مبلغ تخفیف، کل قیمت پس از تخفیف، واحد اندازه گیری و … می باشد. .، مجموع عوارض و مالیات های مربوط، کل مبلغ پرداختی و مجموع عوارض و مالیات، شرایط و نحوه فروش (نقدی یا غیرنقدی).

ثبت دقیق تخفیف ها و مالیات ها
مهر و موم و امضاء
نحوه بررسی اصالت فاکتورهای رسمی

در زیر، در مورد مواردی که می توانید برای کنترل صحت فاکتورهای رسمی استفاده کنید، بحث خواهیم کرد.

حساب بانکی فروشنده را بخواهید، در صورت وجود پرداخت برای کالا، باید به حساب شرکت واریز شود یا به حساب شرکت فروشنده چک کنید. چون شرکت های مجازی معمولا اکانت ندارند.
اگر قصد خرید پول زیادی دارید، باید به صورت حضوری به سایت شرکت مراجعه کنید.
با شماره تلفنی که روی فاکتور نوشته شده تماس بگیرید، این شرکت ها اغلب شماره اشتباهی درج می کنند.
لیست سیاه سایت های ارزش افزوده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شرکت یا فروشنده در آن لیست نیست.
فروشندگان ملزم به پرداخت یک دوره پیش از ارزش گذاری هستند.
به قسمت تایید سایت ارزش افزوده بروید و مورد منطبق بین کد اقتصادی و کالای اعلام شده را جستجو کنید و صحت آن را بررسی کنید.
برای چه کسانی باید فاکتور رسمی صادر کنم؟ قوانین صورتحساب رسمی مربوط به افراد

اولین پرسش متداول مربوط به ضرورت صدور فاکتور رسمی برای اشخاص حقیقی و حقوقی است. برخی تصور می کنند که فقط شرکت های بزرگ و کلکسیونی نیاز به صدور فاکتور رسمی دارند، اما این دیدگاه در مورد نحوه صدور فاکتور رسمی اشتباه است.

کلیه بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه فاکتور رسمی به خریداران می باشند. برای درک بهتر سیستم مالیاتی و درک قوانین مالیاتی، خواندن مقاله ما در مورد معاملات فصلی را توصیه می کنیم.

در واقع فرقی نمی کند که مخاطب کالای شما شخص حقیقی باشد یا بنگاه اقتصادی و صرف نظر از قیمت تمام شده محصولات و خدمات شما؛ در هر صورت اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده هستید، باید رسمی ارائه دهید. فاکتورها به مشتریان شما، نه به آنها پرداخت. خودداری از صدور فاکتور استاندارد جرم محسوب می شود و با دریافت اشتباه طبق قانون برخورد می شود.چرا فاکتور رسمی مورد تایید دارایی؟

نکته دیگر اینکه برای فروش فقط کالای فیزیکی نیازی به صدور فاکتور رسمی نیست و برای فروش خدمات کارگری نیز فاکتور لازم است.
فاکتور رسمی برای شناسایی دارایی چه ویژگی هایی دارد؟ (مشخصات فاکتور رسمی)

برای فروش کالا و خدمات برای تایید ملک چه مشخصاتی باید در فاکتور یا فاکتور رسمی وجود داشته باشد؟

ملک چگونه باید مشخصات یا شرایط فاکتور رسمی (فاکتور فروش کالا و خدمات) را تایید کند؟

شماره سریال (شماره فاکتور): مهمترین مشخصه فاکتور رسمی تایید شده نوع چاپ شماره سریال آن است. شماره سریال فاکتورهای رسمی باید به رنگ قرمز، با فرمت افست یا کمی برجسته چاپ شود تا به راحتی قابل شناسایی و تشخیص از شماره سریال های چاپ دیجیتال و معمولی باشد. اکنون که شماره سریال فاکتور را می دانید باید با سایر مشخصات فاکتور رسمی آشنا شوید.
اطلاعات خریدار و فروشنده: کد اقتصادی، شناسه ملی/ کد کشور، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و سایر مشخصات خریدار و خریدار باید در فاکتور رسمی مورد تایید خریدار و خریدار ذکر شود.
تخفیف‌ها، مالیات‌ها و عوارض: هنگام تنظیم صورت‌حساب رسمی برای کالاها و خدمات ارائه‌شده، باید با انتشار مقادیر و قیمت‌ها توضیح داده شود، تخفیف‌ها اعمال و نشان داده شود و سپس مالیات و عوارض بر ارزش افزوده آنها محاسبه و ذکر شود. در این صورت باید توجه داشته باشید که تخفیف باید قبل از محاسبه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده اعمال شود؛ برخی افراد اشتباه می‌کنند که ابتدا مالیات و عوارض را محاسبه می‌کنند و در آخر تخفیف را محاسبه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مالیات و ارزش افزوده مقاله اعتبار ارزش افزوده را از دست ندهید.
امضا و مهر: در نهایت آخرین مشخصه فاکتور رسمی مورد تایید هتل عدم وجود خط و خش روی فاکتور و وجود مهر و امضا بر روی فاکتور است.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *