فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

هر سندی که با مهر و امضا از طرف فروشنده به نام فاکتور در معامله به خریدار تحویل داده شود. به آن فاکتور رسمی می گویند. در صورتی که این صورتحساب ها توسط یکی از طرفین به سازمان امور مالیاتی ارائه شود، فاکتورها رسمی بوده و می توانند برای طرفین حقوقی ایجاد کنند. می توانید فاکتور رسمی درخواست کنید

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

 

فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

1- برای صدور فاکتور ارزش افزوده یا فاکتور ارزش افزوده ابتدا باید مبنای تعیین ارزش افزوده تعیین شود تا محاسبه شود که به عنوان مثال مبنای واردات خدمات معادل مقدار خدمات وارداتی است. ارزش ریالی یا در مورد کالاهای داخلی مقدار کالا.

2. از آنجایی که اطلاعات خریدار در فاکتور دسته دوم ثبت نمی شود، مالیات و عوارض پرداختی اعتبار مالیاتی برای خریدار محسوب نمی شود. در صورتی که خریدار قصد استفاده از مالیات و عوارض پرداختی را به عنوان اعتبار مالیاتی داشته باشد، باید از فروشنده درخواست صدور فاکتور شماره 1 را داشته باشد، در غیر این صورت فروشنده باید اطلاعات کامل خریدار را در فاکتور شماره 2 پر کرده و مهر، امضا و تاییدش کن

3. در موارد زیر فروشنده باید به جای فاکتور شماره 2 از فاکتور شماره 1 استفاده کند:

وجود معافیت و اقلام درج شده در فاکتور صادر شده
کالاهایی با نرخ های مالیاتی مختلف موجود در فاکتور (سوخت، تنباکو و غیره)
تخفیف برای هر خط از قبض

4. مودیان می توانند با توجه به نیاز خود فاکتورهایی در اندازه ها، شکل ها یا رنگ های مختلف تهیه کنند و با رایانه یا دستی پر کنند، اما معمولاً سایز مورد استفاده شرکت ها و افراد، سایز A4 است. چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی با شماره ملخی قرمز برجسته

5. اسناد مربوط به ارزش افزوده در مواقع ضروری باید به مدت 10 سال نگهداری شود، بنابراین لطفاً هنگام سفارش فاکتورهای دستی، کاغذ باکیفیت را انتخاب کنید. همچنین به مدیر دفتر چاپ اطلاع دهید که قصد دارید اطلاعات فاکتور را به صورت دستی یا با استفاده از چاپگر تکمیل کنید.

اگر از چاپگر استفاده می کنید، نوع کاغذ را انتخاب کنید تا بتوانید بدون مشکل چاپ کنید. به‌علاوه، اگر کار را با دست انجام دهید، می‌توانید بین انواع کاغذ بدون کربن یا کربن‌دار یکی را انتخاب کنید.

6. قبل از اینکه کارخانه چاپ نهایتا فاکتور را چاپ کند، پیش نویس را دریافت کرده و به دقت بررسی می کند. در صورت عدم وجود خطایی و مطابقت با نمونه تایید شده توسط سازمان مالیاتی، لطفا سفارش خود را تایید کنید.
7. اگر اطلاعات فاکتور را به صورت دستی پر می کنید، لطفا از یک خودکار و چیزی بادوام استفاده کنید که به راحتی محو نمی شود. رنگ استفاده شده مهم نیست، اما معمولا مشکی یا آبی رسمی تر است و بیشتر استفاده می شود.

8 اعداد فاکتورهای دستی باید افست یا با رنگ قرمز چاپ شده و کمی برجسته شوند تا به راحتی توسط متخصص مالیات بر ارزش افزوده تأیید شود. استفاده از چاپ دستی و دیجیتال قابل قبول نیست.

9. برخی از شرکت ها و افراد از کاغذ فقط با شماره سریال استفاده می کنند و بقیه موارد اعم از فرم ها، نام محصولات و … را چاپ می کنند. این اظهارات توسط اداره مالیات تایید نشده است.

فاکتور چاپی باید شامل شماره فاکتور، مشخصات دقیق فروشنده، اصل جدول مربوط به مشخصات خریدار، لیست قیمت مشخصات کالا و … باشد و قاب جدول چاپ شود.

10. اولین فاکتور با شماره 1 شروع شود. برخی از شرکت ها نیز در ابتدای شماره فاکتور سال صدور را قید می کنند به عنوان مثال شماره فاکتور در سال 1394 9501، 9502، 9503، … و شماره فاکتور در سال 1395 9601، 9602، 9603 و … می باشد. این مشکلی نیست. اما در این صورت باید در برخورد با ارزش افزوده توضیحات کاملی به کارشناسان مالیاتی ارائه شود. ما شماره گذاری معمولی را توصیه می کنیم.

11. تعداد فاکتورهای مورد نیاز در سال بستگی به حجم فروش شرکت یا فرد دارد مثلا در یک شرکت ممکن است بیش از 1000 فاکتور در سال صادر شود در حالی که در شرکت دیگر کمتر از 10 عدد باشد. در هنگام سفارش چاپ باید به این نکته توجه شود.

12. در صورتی که تعداد فاکتورهای چاپ شده بیشتر از تعداد فاکتورهای استفاده شده در یک سال باشد، مابقی فاکتورها در سال بعد قابل استفاده است. به عنوان مثال، برای 100 شماره فاکتور، تنها 37 شماره در یک سال استفاده می شود و 38 شماره در سال بعد بدون چاپ مجدد فاکتور قابل استفاده است.

در این حالت از آنجایی که اولین فاکتور صادر شده توسط نرم افزار حسابداری در هر سال مالی معمولاً با عدد 1 شروع می شود، بین شماره فاکتور کاغذی و شماره فاکتور نرم افزار مغایرت وجود دارد که باید در آن زمان بررسی شود. تفاوت ها باید به یک متخصص مالیات ارجاع داده شود.

13. برای هر سال مالی ممکن است یک سری فاکتور جدید تهیه شود که با شماره 1 شروع می شود، اما فاکتورهای استفاده نشده باید سالانه حداکثر به مدت 10 سال نگهداری شود و در صورت نیاز به متخصصان مالیاتی ارائه شود.
تمامی شماره های سریال فاکتورها، اعم از صادر شده، لغو شده یا استفاده نشده، باید به ترتیب و در صورت درخواست توسط یک متخصص مالیاتی در زمان بررسی ارائه شود. حتی از دست دادن یک فاکتور می تواند دردسرساز باشد.

14. تعداد کپی در هر فاکتور بستگی به سیستم شرکت دارد، اما معمولاً 2 یا 3 نسخه در هر فاکتور وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی دارند. در صورت 2 نسخه یکی در اختیار خریدار قرار می گیرد. یک کپی نیز به کوپن حسابداری پیوست می شود.

در مورد 3 نسخه، یکی در اختیار خریدار قرار می گیرد، یکی به اسناد حسابداری پیوست می شود و سومی به صورت جداگانه برای مراجعه در صورت نیاز بایگانی می شود.

15. سعی کنید هنگام توزیع کپی فاکتورها یک رویه مشخص داشته باشید، به عنوان مثال اگر نسخه شما 3 صفحه دارد و به رنگ های سفید، قرمز و آبی موجود است، همیشه نسخه سفید را به خریدار تحویل دهید، نسخه قرمز را به سند حسابداری پیوست کنید و کپی آبی بایگانی

16. اطلاعات درج شده در فاکتور حداقل موارد مورد نیاز است و مؤدی می تواند در صورت نیاز اقلام را اضافه کند. این اطلاعات می تواند لوگوی شرکت، شماره مسیریابی انبار یا شماره حساب بانکی باشد که مشتری پول را در آن واریز می کند.

17. کلیه اطلاعات فاکتور به خصوص مشخصات خریدار و فروشنده باید به طور کامل پر شود. در غیر این صورت مالیات و عوارضی که اطلاعات کامل آنها در صورتحساب درج نشده است طبق ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده از مالیات اخذ شده کسر یا به عنوان اعتبار مالیاتی مسترد نخواهد شد.

18. از نظر قانونی محدودیتی برای تعداد ردیف های فاکتور وجود ندارد و مودیان می توانند تعداد خطوط را کم یا زیاد کنند.

19. در صورتی که فاکتور شما به صورت دستی یا کامپیوتری پرینت و پر می شود و اقلامی بیش از تعداد خطوط فاکتور در اختیار مشتری قرار می گیرد، بهتر است موارد فوق را در 2 فاکتور جداگانه ثبت نمایید.

به عنوان مثال، اگر مشتری 8 کالا خریداری کرده و فاکتور چاپ شده 7 خط داشته باشد، بهتر است تعداد اقلام خریداری شده را در فاکتور اول و بقیه را در فاکتور دوم ثبت کند.

20. در صورت بروز خطا در صدور صورتحساب و یا عدم انجام معامله پس از صدور صورتحساب، فاکتور مربوطه را باطل نموده و کلیه نسخه ها را نگه دارید تا در حین رسیدگی به کارشناسان مربوطه نشان داده شود.

21. در صورت تغییر آدرس می توانید از فاکتور ثبت شده در آدرس اصلی استفاده کنید، پس از چاپ فاکتور قدیمی، آدرس فعلی را در فاکتور جدید وارد کنید (البته در صورت تغییر آدرس باید به طرف مقابل اطلاع دهید. مدیریت مالیاتی. در صورت تغییراتی مانند نام شرکت، بهتر است در صورت امکان از فاکتور جدید با نام فعلی چاپ و استفاده کنید.
22. استفاده از اکسل و سایر نرم افزارها برای تکمیل دستی اطلاعات فاکتور بهتر از دست خط است و زیباتر به نظر می رسد. برای این کار ابتدا اطلاعات خریدار و کالا یا خدمات در نرم افزاری مانند اکسل نوشته شده و بر روی یک کپی از فاکتور اصلی چاپ می شود. در صورت لزوم، موقعیت متن را طوری جابجا کنید که در جای خود قرار گیرد. پس از نهایی شدن، اطلاعات را روی فاکتور اصلی چاپ کنید.

23. راه آسان تری برای تکمیل اطلاعات فاکتور وجود دارد و آن استفاده از نرم افزارهای موجود در اینترنت برای چاپ فاکتورهای ارزش افزوده است. می توانید آنها را با قیمت مناسب خریداری کنید، نصب کنید و از آنها برای چاپ فاکتور استفاده کنید. البته قبل از استفاده از این نرم افزارها برای چاپ، باید موقعیت متن روی فاکتور را نیز بررسی کنید و از یک فروشنده مطمئن خرید کنید.

24. در صورت تکمیل فاکتورهای صادر شده در سال جاری، شماره سریال فاکتور تازه صادر شده باید ادامه فاکتور قبلی باشد و شماره سریال حفظ شود.

25. در خصوص صورتحساب ها، آخرین و مهمترین نکته این است که کلیه مودیان صرف نظر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یا عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید از نمونه صورتحساب های ذکر شده در این فصل استفاده کرده و گزارش خرید و فروش فصلی را ارسال نمایند.

عناصر مهم در فاکتورهای رسمی

فاکتور رسمی معتبر ویژگیهای مهم

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *