روش کنترل درستی فاکتور رسمی

روش کنترل دستی فاکتور رسمی

در شرکت های مختلف تجاری و اقتصادی، اکثر نمایندگان خرید و حسابداران، فاکتورهای رسمی را بیش از سایرین می شناسند. فاکتورهایی که دقت کافی ندارند و با نوع رسمی متفاوت هستند فقط برای مراجعه مشتری هستند و استاندارد معتبری از نظر دارایی وجود ندارد.

فاکتورهای رسمی چه ویژگی هایی دارند؟

در مقاله زیر به ویژگی های فاکتورهای رسمی می پردازیم.

این فاکتور دارای ویژگی های خاصی است که سازمان مالی تنها در صورت تملک آن را تایید می کند. بدون مشخصات لازم نمی توان تاییدیه گرفت. در مرحله اول لازم به ذکر است که این فاکتور حاوی مشخصات طرفین معامله است. از طرفی این فاکتور یک فاکتور برای فروش محصولات و خدمات است.

روش های مختلفی برای بررسی اصالت فاکتورهای رسمی وجود دارد که در زیر به مطالبی که باید در فاکتورهای رسمی درج شود می پردازیم.

شماره سریال
مشخصات دقیق و کامل طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده)
اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات فروخته شده

_ فاکتور رسمی دارای قسمتی (به صورت جدول) است که شامل جزئیاتی مانند شماره کالا، توضیحات کامل خدمات یا محصول، کد کالا، قیمت، مبلغ کل، مبلغ تخفیف، کل قیمت پس از تخفیف، واحد اندازه گیری و … می باشد. .، مجموع عوارض و مالیات های مربوط، کل مبلغ پرداختی و مجموع عوارض و مالیات، شرایط و نحوه فروش (نقدی یا غیرنقدی).

ثبت دقیق تخفیف ها و مالیات ها
مهر و موم و امضاء

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

نحوه بررسی اصالت فاکتورهای رسمی

در زیر، در مورد مواردی که می توانید برای کنترل صحت فاکتورهای رسمی استفاده کنید، بحث خواهیم کرد.

حساب بانکی فروشنده را بخواهید، در صورت وجود پرداخت برای کالا، باید به حساب شرکت واریز شود یا به حساب شرکت فروشنده چک کنید. چون شرکت های مجازی معمولا اکانت ندارند.
اگر قصد خرید پول زیادی دارید، باید به صورت حضوری به سایت شرکت مراجعه کنید.
با شماره تلفنی که روی فاکتور نوشته شده تماس بگیرید، این شرکت ها اغلب شماره اشتباهی درج می کنند.
لیست سیاه سایت های ارزش افزوده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شرکت یا فروشنده در آن لیست نیست.
فروشندگان ملزم به پرداخت یک دوره پیش از ارزش گذاری هستند.
به قسمت تایید سایت ارزش افزوده بروید و مورد منطبق بین کد اقتصادی و کالای اعلام شده را جستجو کنید و صحت آن را بررسی کنید.

فاکتور درآمد رسمی چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، هر سندی که دارای مهر و امضا باشد و در معامله ای به صورت فاکتور از فروشنده به خریدار تحویل داده شود، فاکتور رسمی شناخته می شود. امروزه این فاکتورها توسط نرم افزارهای حسابداری تهیه می شود و مشاغل می توانند از فاکتورها استفاده کنند. فرم های مختلف مورد نیاز خود، پیش فاکتورها، فاکتورهای رسمی یا غیر رسمی، فاکتورهای مازاد رسمی، فاکتورهای مغازه و غیره را ارسال کنید. آماده کردن

مشخصات فاکتور مازاد رسمی

فاکتور مازاد رسمی قابل تایید ملک که کاغذ آن مطابق میل اشخاص حقیقی و حقوقی قابل تهیه است، از کاغذ 80 گرمی اندونزیایی برای چاپگرها یا کاغذ تحریر انگشت شست گرم برای دست نویسی و استفاده از کربن به تعداد کپی می توان دو صفحه یک یا سه صفحه در سایز A4 یا A5 باشد، شماره سریال آن افست یا ملخ چاپ شده و کمی برآمده باشد.این صفحه دارای اطلاعات خریدار و فروشنده مانند کد کشور، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، کد اقتصادی، تلفن می باشد. شماره و غیره در هنگام تهیه این فرم خدمات ارائه شده و همچنین مقدار و قیمت قید شود، تخفیفات درج شود و مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی ذکر شود و در نهایت این فاکتور دارای مهر و امضای خریدار و فروشنده می باشد.

خرید فاکتورهای رسمی مازاد

بازرگانی امین با سالها تجربه و کادری مجرب و دسترسی به بانک اطلاعاتی جامع شرکت های معتبر کشور، در اختیار شما عزیزان مرتبط با حوزه کاری شما و همچنین خرید و فروش کالاهای شما با فعالین زمینه کاری شما خدمات همکاری شرکت از جمله خدمات ما؛ ارائه فاکتورهای رسمی با گواهی ارزش افزوده، خرید و فروش فاکتورهای مازاد رسمی و ارائه مشاوره برای تسهیل مالیات شما

قانون صدور فاکتور رسمی

در مورد قانون صدور فاکتور رسمی اولین نکته این است که تمامی مشاغلی که دارای نظام مالیات بر ارزش افزوده هستند باید فاکتور رسمی را به خریداران ارائه دهند. ارائه فاکتور ربطی به بزرگی یا کوچک بودن کسب و کار ندارد، هر خریدار می تواند پرداخت کند، کسانی که پرداخت می کنند باید فاکتور رسمی درخواست کنند، در صورت امتناع فروشنده، جرم به آنها وارد شده است. مهم نیست که مخاطب کالای شما یک فرد باشد یا یک بنگاه اقتصادی، یا اینکه کالا و خدمات شما هزینه های بالایی دارد یا پایین. بلکه به خدمات فروش.
چگونه مقامات مالیاتی بین فاکتورهای رسمی و غیر رسمی تمایز قائل شوند

سازمان امور مالیاتی با بررسی مواردی از جمله بررسی فروشنده کالا، بررسی صدور فاکتور از طریق واحد تجاری منحل شده، بررسی اعتبار کارت ملی و بررسی اعتبار کارت شناسایی، فاکتورهای رسمی یا رسمی را تشخیص می دهند. گواهی ارزش افزوده، بررسی چک های بانکی، فیش های سپرده و سایر اسناد مالی، سازگاری بین کالا و خدمات ارائه شده است.
ویژگی های فاکتورهای رسمی

الزامات قانونی صدور فاکتورهای رسمی معتبر این است که خریدار و فروشنده اطلاعات کامل داشته باشند و بر اساس صورتحساب مالیاتی چاپ شده باشند و سری فاکتورهای صادر شده به شماره سریال و تاریخ به موقع پردازش شده و دارای مهر و دارایی باشند. امضای خریداران و فروشندگان و در هنگام صدور خدمات ارائه شده به همراه قیمت و تخفیف قید شود.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *