فاکتور فروش رسمی چیست و چه تفاوتی با فاکتور غیر رسمی دارد؟

فاکتور فروش رسمی چیست

این فروش شامل کلیه فاکتورهای تنظیم شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی می شود. در مورد بسیاری از کالاها می توان گفت که قبض فروش رسمی گارانتی است. زیرا اطلاعات کامل خریدار و فروشنده و تاریخ تعویض کالا را نشان می دهد. ارائه فاکتور فروش رسمی ربطی به اندازه شرکت، کارگاه و کارگروه ندارد و در صورتی که خریدار از فروشنده درخواست فاکتور رسمی فروش کند و فروشنده از ارائه آن امتناع کند، جریمه می شود. اما تفاوت سفارش فروش رسمی با فاکتور رسمی، فاکتور غیر رسمی و پیش فاکتور چیست؟ با سازه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

فاکتور فروش رسمی چیست؟

خرید با ارائه فاکتور فروش رسمی شامل مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد از کل فاکتور در نظر گرفته شده است و برای همه اقلام (به جز اقلام بدون عوارض) اعمال می شود. شرکت هایی که فاکتورهای فروش رسمی صادر می کنند ملزم به پرداخت مالیات به دولت هستند. این مبلغ خود به افزایش بودجه مالی و مالیاتی کشور کمک می کند. بنابراین بیع رسمی ضمانت (گارانتی کالا و تضمین قانونی بودن فعالیت فروشنده) محسوب می شود.

تعاریف کوتاه از فاکتورهای غیررسمی، فاکتورهای رسمی و پیش فاکتورها
فاکتور غیررسمی یک سند کاغذی یا تجاری است که توسط فروشنده برای خریدار صادر می شود. در این لیست کالا، مقدار یا مقدار محصول، قیمت و خدماتی که فروشنده به خریدار ارائه می دهد را درج کنید. فرم فروش رسمی نیز فرم یا سندی است که مفاد آن طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی تنظیم می شود. فروشندگان موظفند در هنگام فروش اقلام تمامی موارد موجود در این فرم را پر کنند. فاکتورهای رسمی به عنوان صورتحساب مالیاتی یا صورتحساب اموال نیز شناخته می شوند.
پیش فاکتور فرم یا سندی است که فروشنده به عنوان پیشنهاد فروش در اختیار خریدار قرار می دهد. در این فرم قیمت کالا و شرایط خدمات و فروش مشخص شده است. پیش فاکتور به درخواست خریدار ارائه می شود و به نام خریدار صادر می شود. در صورتی که قیمت کالا و خدمات ارائه شده توسط فروشنده به مشتری مورد قبول مشتری قرار گیرد، نوبت به صدور فاکتور اصلی می رسد. این فاکتور می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد.

تفاوت فاکتور غیررسمی با فاکتور رسمی چیست؟

فاکتور فروش رسمی از نظر ظاهر و ارزش قانونی با فاکتور غیررسمی تفاوت دارد.
هنگام صدور فاکتورهای غیررسمی هیچ قانونی رعایت نمی شود بلکه فاکتورهای رسمی مطابق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی صادر می شود.
شماره حساب سپرده مندرج در فیش فروش رسمی با شماره غیر رسمی متفاوت است.
فاکتورهای غیر رسمی نیازی به درج شماره ثبت شرکت و کارت ملی شرکت ندارند.
برگه رسمی ارزش قانونی دارد و به ملک تحویل داده می شود، در حالی که فاکتور غیررسمی ارزش قانونی ندارد.

مزایای برگه رسمی چیست؟

این به خریدار اجازه می دهد تا خریدهای خود را پیگیری کند. زیرا در فاکتور رسمی کالای خریداری شده باید دقیقاً مطابق با فاکتور باشد. از آنجایی که اسناد رسمی متعلق به وزارت دارایی است، مشتری می تواند مسئولیت قانونی را دنبال کند. بنابراین، اگر فروشنده از عمل فروش کالای خود تخلف کند، خریدار می تواند شکایت کند. به طور کلی اگر خریدار به هر دلیلی در زمان خرید حق خود را ضایع کند، با وجود اسناد فروش رسمی، همچنان امکان پیگیری قانونی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر کالای خریداری شده با فاکتور مطابقت نداشته باشد، مشتریان می توانند حقوق خود را پیگیری کنند. بنابراین با اخذ فیش فروش رسمی از سوء استفاده های احتمالی بازار توسط برخی افراد سودجو در امان خواهید بود

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

فاکتور رسمی چیست و چه تفاوتی با برگه رسمی دارد؟

تا اینجا با انواع جداول فروش آشنا شدید. اما نوع دیگری از فاکتور وجود دارد که به آن فاکتور رسمی می گویند. این سفارش فروش همانطور که از نام آن پیداست دارای وضعیت رسمی است، اما در واقع ارزشمند و منطبق بر آن است فاکتور رسمی واقعی به آن صدق نمی کند. فرم های رسمی را می توان به راحتی توسط مقامات مالیاتی بررسی و شناسایی کرد. بنابراین افرادی که اینگونه فاکتورهای غیرقانونی صادر کنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. زیرا چنین افرادی برای سوء استفاده از ارزش بیع رسمی به اشکال مختلف روی می آورند. فاکتورهای رسمی مالیات و جریمه های سنگینی را به همراه خواهند داشت زیرا قانونی نیستند. علاوه بر این، خرید فاکتورهای جعلی بر اساس بخش‌های 274 و 279 قانون اصلاح مالیات حتی می‌تواند منجر به حبس شود.

در یک کسب و کار کوچک که به مشتریان خدمات ارائه می کند، لازم است برای خدمات ارائه شده فاکتور تهیه شود. فاکتورهای خدمات حاوی اطلاعاتی مانند لیست خدمات ارائه شده، تاریخ پرداخت و کل موجودی روی فاکتور هستند. عبارتند از:

  • چاپ لوگوی شرکت در بالای فاکتور
  • آدرس، اطلاعات تماس و ایمیل را بنویسید
  • ثبت و درج اطلاعات مشتری در فاکتورها
  • شماره فاکتور
  • تاریخ فاکتور را ثبت کنید
  • تاریخ دقیق پرداخت را وارد کنید
  • فهرست دقیقی از خدمات ارائه شده، از جمله مدت زمان خدمات، نرخ ها و مجموعه های هزینه برای هر سرویس ارائه دهید
  • به رسیدها بروید (رنگی کنید و بزرگنمایی کنید تا بهتر متوجه شوید)
  • شرح شرایط پرداخت شامل چک، حواله بانکی، کارت اعتباری یا…
به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *