فروش فاکتور رسمی با کد اقتصادی

فروش فاکتور رسمی با کد اقتصادی

فروش فاکتور رسمی با کد اقتصادی موضوعی است که در ادامه این مقاله قصد بررسی آن را داریم. هر سند یا فاکتوری که به هر شکلی مانند دست خط، کاغذ یا رایانه برای تایید معامله بین خریدار و فروشنده امضا شده باشد که به عنوان فاکتور رسمی شناخته می شود. این فاکتور باید مطابق مقررات قانونی وزارت اقتصاد و وزارت دارایی باشد و به تایید وزارت دارایی برسد.چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

‘فاکتور فروش رسمی چیست؟

واحدهای تجاری فاکتورهای فروش کالاها و خدمات را در حساب هزینه و دارایی ثبت می کنند. بر اساس ماده 147 قانون مالیات های مستقیم، هزینه قابل قبول تشخیص درآمد، کارمزد اسنادی بوده و صرفاً مربوط به دریافت درآمد در دوره مالی با رعایت سهمیه مقرر است. در صورتی که حق الزحمه در این قانون پیش بینی نشده باشد و یا از حد نصاب مقرر در این قانون بیشتر باشد، ولی پرداخت آن به موجب قانون یا تصویب هیأت وزیران باشد، طبق ماده 148 از نظر کفایت هزینه اسناد قابل قبول است. . ، در اسناد و گمرک آمده است که ممیز اموال بر اساس آن حق الزحمه را رد یا قبول می کند.قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

فاکتور رسمی برای تایید ملک

صورتحساب های رسمی (فاکتورهای مالیاتی یا صورتحساب اموال) تحت قوانین وزارت اقتصاد و دارایی تنظیم می شوند. مؤدی موظف است اطلاعات درخواستی سازمان را ارائه و به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می کند صورتحساب صادر کند.

فاکتور چیست؟ فاکتور یک سند تجاری است که توسط فروشنده برای خریدار صادر می شود تا محصول، مقدار و قیمت توافقی محصول و خدمات را تأیید کند. از نظر فروشنده، فاکتور فروش و از نظر خریدار، فاکتور خرید است.

فاکتور سرزندگی چیست؟ پیش فاکتور فهرستی از خریدهایی است که فروشنده به عنوان پیشنهاد فروش یا تعیین ارزش کالا و خدمات و شرایط فروش و تعیین شرایط اعتبار به درخواست خریدار و به نام او صادر می کند.

چگونه فاکتور رسمی صادر کنیم؟

فاکتور رسمی فاکتوری است که فروشنده در هنگام خرید یا فروش کالا و معاملات به مشتری تحویل می دهد. این صورتحساب مورد تایید سازمان امور مالیاتی بوده و طبق قوانین و تبصره های وزارت اقتصاد طراحی و تنظیم می گردد.

بسیاری از واحدهای تجاری کوچک و بزرگ با نامه نگاری به سازمان مالی و اخذ تاییدیه استفاده از نرم افزار حسابداری، فاکتورهای اضافی را به صورت چاپی به مشتریان تحویل می دهند.فاکتورهای چاپی مزیت هایی نسبت به فاکتورهای دست نویس دارند. از جمله این مزایا می توان به نبود خط و خش و سردرگمی در مشخصات اشاره کرد.

برای صدور فاکتور رسمی باید مشخصات به صورت دقیق و خوانا به سازمان امور مالیاتی ارسال شود. مشخصاتی که نقش مهمی در ایجاد یک فاکتور معتبر دارند عبارتند از:

  1. کد اقتصادی
  2. کارت شناسایی ملی
  3. گواهی ارزش افزوده

توجه داشته باشید که برای اشخاص حقیقی فقط کد کشور الزامی است.
فاکتور صوری

جلوی فاکتور معتبر، یک فاکتور ساختگی وجود دارد. این فاکتور برای خرید و فروش مانند نمونه های رسمی می باشد ولی معتبر نمی باشد. متأسفانه برخی از شرکت ها از این فاکتورها استفاده می کنند که ممکن است بعداً برای آنها مشکل ایجاد کند.
مقامات مالیاتی از طریق پیگیری های مستمر، فاکتورهای اصلی را از فاکتورهای غیر اصلی تشخیص داده و متخلفان را شناسایی می کنند. در صورتی که فاکتور استفاده شده اصل نباشد شرکت و صاحب کالا مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.
از فاکتور رسمی استفاده کنید

برخی واحدهای تجاری به منظور کاهش هزینه درآمد از فاکتورهای رسمی برای خرید و فروش استفاده می کنند که غیرقانونی است. متأسفانه برخی از افراد با اخذ کد اقتصادی در گواهی فوت از پرداخت مالیات اجتناب می کنند.

 

فاکتور رسمی معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

بر اساس قانون وزارت اقتصاد و دارایی، فاکتور رسمی، فاکتوری است که حاوی مشخصات کالا یا خدمات، مشخصات خریدار و فروشنده و زمان انجام معامله باشد. این فاکتورها بر اساس قوانین این وزارتخانه ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده انجام می شود.چاپ فاکتور رسمی لیست مشکلات فاکتور رسمی معتبر

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر کالاها و خدمات است. البته برخی از خدمات و کالاها معاف از مالیات هستند.در فاکتورهای رسمی 9 درصد مبلغ فاکتور مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و به مبلغ قابل پرداخت اضافه می شود. فروشنده یا شرکت فروش باید این 9 درصد را به همراه اصل فاکتور به اداره مالیات بدهد.

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هر فاکتور باید داشته باشد و بدون آن فاکتور غیر رسمی و فاقد اعتبار است، شماره سریال و کد اقتصادی شرکت یا فروشنده فروشنده است. در صورت عدم رعایت این مشخصات در فاکتور، افراد جریمه می شوند.
ضمناً سایر اطلاعات مانند نام شرکت یا فروشنده، کد پستی، شناسنامه ملی و شماره ثبت باید بدون ابهام و اشتباه در فاکتور درج شود.

نرم افزار حسابداری

برای اینکه یک واحد تجاری بتواند فاکتورهای چاپی را در اختیار مشتریان قرار دهد، ابتدا باید با اداره مالیات مکاتبه کند و تا زمانی که سازمان نرم افزار حسابداری مورد استفاده واحد تجاری را تایید نکند، نمی توانند از فاکتورهای چاپی استفاده کنند.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *