خط خوردگی فاکتور رسمی

خط خوردگی فاکتور رسمی

برای جلوگیری از رفت و آمد ادارات و سازمان ها و تسریع در امور اداری، آگاهی از کلیه موارد قانونی، مقررات و ضوابط لازم است تا اسناد و مدارک به گونه ای تنظیم شود که در اولین بازدید مورد تایید قرار گیرند.

یکی از اصلی ترین نکاتی که در این نوع فاکتورها باید در نظر گرفته شود نحوه صحیح درج شماره سریال است. شماره سریال را می توان به عنوان اعتبار در فاکتور رسمی استفاده کرد. این شماره با رنگ قرمز درج شده و در گوشه سمت راست بالای فاکتور افست یا برجسته شده است.

اضافه کردن امضا و مهر نیز از دیگر موارد بسیار مهم در فاکتور است. مراقب خط و خش باشید، خط و خش روی فاکتور رسمی اعتبار آن را از بین می برد.

نکات کلیدی برای درج فاکتورهای رسمی

  • فاکتورها باید اصل باشند. پیش فاکتور، فتوکپی و کپی فاکتور رایگان است.
  • نوع محصول باید مشخص شود.
  • فاکتورها باید دارای آدرس، شماره تلفن، تاریخ، کد اقتصادی و کپی فرم مالیات بر ارزش افزوده باشند.
  • فاکتورهای ارائه شده باید به نام آموزشگاه باشد، از ارسال فاکتور به نام افراد خودداری کنید.
  • فاکتورها باید دارای دو مهر اصل باشند که برای هزینه های بالای 1 میلیون تومان نیز قابل اجرا است
  • شهرک ها یا تمبرهای دریافتی وجود دارد.
  • از ارسال فاکتورهای مخدوش یا خراشیده خودداری کنید.
  • مبلغ فاکتور نباید با اعداد و حروف مندرج در فاکتور متفاوت باشد.
  • فاکتورهای سال های گذشته در سال جاری قابل پرداخت نیست.

 

اهمیت صدور فاکتورهای رسمی

در اکثر کشورهای توسعه یافته، فاکتورهای رسمی به عنوان یک ابزار مهم اقتصادی برای جلوگیری از فرار مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین دلیل صدور صورتحساب رسمی توسط فعالان اقتصادی شفافیت معاملات و فروش است.

در بسیاری از موارد عدم توجه به امور کوچک می تواند ما را به سمت ارتکاب جرایم مالیاتی سوق دهد. بیشتر افراد جامعه با مالیات سر و کار دارند. آنها مالیات و مدیریت دارایی را به عنوان منابعی می بینند که فقط برای دریافت مطالبات از آنها در نظر گرفته شده است.

آنها فکر می کنند که وزارت مالیه فقط از جریمه مالیاتی به عنوان ابزار جمع آوری مالیات استفاده می کند که اینطور نیست.

وقتی قانون وضع می شود و همه افراد جامعه تحت لوای این قانون فعالیت می کنند، اداره مالیات و مأموران مالیاتی دلیلی برای ترس ندارند. با این حال، بسیاری از مردم فراموش می کنند که دقت اجرای قانون یک چیز مهم است.

هنگام صدور فاکتورهای رسمی باید دقت شود تا جریمه نشود.

به عنوان مثال فاکتور خرید و فروش باید شامل کلیه اطلاعات خریدار و فروشنده، کد اقتصادی، آدرس و مشخصات آنها باشد.

هر فاکتور باید مهر و امضا شود. فاکتورها نباید خطوطی داشته باشند که شاید برای همه آشنا باشد، اما در مواجهه با تعداد زیاد فاکتورها زمان محدود است، اگر بدون توجه به این موارد به کار خود ادامه دهید جریمه می شوید

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

صدور فاکتور رسمی

جهت صدور صورتحساب فروش نمونه کالا و خدمات در داخل کشور توسط سازمان امور مالیاتی تعیین شده است.

فاکتور رسمی از تایید ملک

برای تایید فاکتور رسمی باید تمامی فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید وگرنه جریمه خواهید شد.

شماره گذاری فاکتور: اولین اصل مهم در احراز هویت رسمی فاکتور نحوه چاپ شماره سریال آن است. برای خوانا شدن شماره سریال فاکتور رسمی باید قرمز و کمی برجسته باشد و فرمت آن چاپ افست یا چاپ ملخ باشد تا از چاپ دیجیتال متمایز شود. تعداد صفحات یک فاکتور رسمی می تواند دو یا سه صفحه باشد.
درج اطلاعات خریدار و فروشنده: در فاکتور رسمی دارایی باید کارت ملی، کد کشور، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و سایر مشخصات طرفین ذکر شود.
درج تخفیف، مالیات و عوارض: هنگام صدور فاکتور رسمی برای کالاها و خدمات عرضه شده، باید با انتشار مقادیر توضیح داده شود، تخفیف ها، مالیات ها و مالیات بر ارزش افزوده باید به طور کامل و دقیق محاسبه و در فاکتور رسمی درج شود. البته به یاد داشته باشید که تخفیف باید قبل از محاسبه مالیات و ارزش افزوده کالا اعمال شود.
امضا و مهر روی فاکتور رسمی: آخرین مرحله در صدور فاکتور رسمی مورد تایید هتل این است که فاکتور رسمی باید دارای مهر و امضا بوده و فاقد هرگونه خط و خش باشد. هنگام صدور فاکتور رسمی، هم خریدار و هم فروشنده باید فاکتور را مهر و امضا کنند.
سایر اطلاعات مانند نام شرکت یا نام کامل فروشنده، کد پستی، شناسنامه ملی و شماره ثبت باید بدون ابهام و اشتباه در فاکتور درج شود.
تعداد و سایز برگه های فاکتور رسمی به انتخاب خریدار و فروشنده می باشد.
هنگام استفاده از چاپگر برای صدور فاکتورهای رسمی، باید از کاغذ نوشتاری اندونزیایی 80 گرمی استفاده شود. جنس کاغذ فاکتور رسمی کاغذ الوان، کاغذ کپی بدون کاربن می باشد. هنگام صدور فاکتورهای رسمی به صورت دستی، باید از کاغذ 60 گرمی استفاده شود. بهتر است فاکتورهای رسمی را به صورت چاپی صادر کنید تا خط و خش روی آن ها ایجاد نشود.

بیانیه کلی

امروزه این فاکتور بین فروشندگان و ارائه دهندگان خدماتی که به صورت کلی و جزئی فعالیت می کنند استفاده می شود.

صورتحساب ویژه برای ماشین های فروش

فاکتورهای فروش رسمی یا فاکتورهای ویژه دستگاه های فروش خودکار توسط فروشگاه هایی صادر می شود که کالا و خدمات را به مصرف کنندگان نهایی ارائه می دهند.
اگر دقت کنید هنگام خرید از فروشگاه های زنجیره ای فاکتورهای کوچک صادر می کنند، این فاکتورها حاوی اطلاعات شما نیست و فقط اطلاعات فروشنده است.

مودیان مالیاتی که طبق فرم فاکتوری که قبلاً توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است، صورتحساب صادر کرده یا صورت‌حساب الکترونیکی تنظیم کرده‌اند، می‌توانند تا پایان سال به استفاده از فاکتورها ادامه دهند.

صدور فاکتور صادرات

1- سعی کنید زمانی که تمام عملیات صادراتی شما تمام شد و قرار نیست هزینه دیگری پرداخت کنید، برای مشتری فاکتور رسمی صادر کنید. به عبارت دیگر، زمانی فاکتور رسمی صادر می شود که کالا در کانتینر قرار گرفته باشد و هزینه بار نیز پرداخت شده باشد.

۲- فاکتور صادر شده به گمرک باید با فاکتور مشتری متفاوت باشد.

فاکتور گمرکی اثر خاصی ندارد، فقط برای ابلاغ به گمرک صادر می شود، بنابراین نیازی به ذکر تمام اطلاعات مشتری در آن نیست؛ حتی شما نمی توانید شماره تماس مشتری را در فاکتور گمرکی ذکر کنید.

3- هدف از فاکتور فروش اطلاع مشتری از قیمت تمام شده این محصول با این مشخصات می باشد.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *