قوانین فاکتور رسمی فروش کالا و خدمات

قوانین فاکتور رسمی فروش کالا و خدمات

راهنمای مطالب این مقاله:
1. فاکتور رسمی چیست؟ تفاوت فاکتورهای رسمی و غیررسمی
2. نحوه تنظیم فاکتور فروش رسمی + نحوه صدور فاکتور رسمی؟
3. برای چه کسانی باید فاکتور رسمی صادر کنم؟ قوانین فاکتور رسمی برای افراد
4. فاکتور دارایی مورد تایید چه ویژگی هایی دارد؟ (جزئیات فاکتور رسمی تایید دارایی)
5. فاکتور صوری چیست؟ فاکتور صوری چگونه تعیین می شود؟ (شرایط تایید فاکتور)
6. سوالات متداول و ابهامات در مورد فاکتورهای رسمی
7. آیا در مورد فاکتورهای رسمی و فاکتور نویسی سوالی دارید؟
اگر نیاز به فاکتور رسمی مورد تایید دارایی شماره ملخی برجسته قرمز رنگ دارید، فاکتور رسمی برای شرکت تازه تاسیس نیاز دارید، فاکتور رسمی ملخی شما تمام شده و نیاز به تجدید چاپ دارید، بعضی از شماره های فاکتور رسمی دارایی شما خراب شده و نیاز به چاپ مجدد شماره های خاصی از فاکتور رسمی با شماره ملخی دارید، اگر فاکتور رسمی تهیه کرده اید ولی مورد تایید دارایی نیست و شماره برجسته ملخی ندارد، خیلی عجله دارید و باید همین امروز سفارش فاکتور رسمی با شماره ملخی به دستتان برسد، میخواهید فاکتور مورد تایید دارایی با شماره ملخی داشته باشید که با نمونه قبلی هیچ تفاوتی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد، صورتحساب کالا و خدمات مورد تایید دارایی می‌خواهید، فاکتور رسمی ارزش افزوده با شماره برجسته قرمز رنگ نیاز دارد، خرید با ما در تماس باشید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید. سفارش چاپ فاکتور رسمی

اصول و قوانین فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

قبل از پرداختن به اصل موضوع، ابتدا باید مطمئن شویم که تفاوت فاکتورهای رسمی و غیررسمی را متوجه شده اید و اطلاعات دقیقی در مورد آنها دارید؛ پس از این مرحله به سوالات مهم در مورد فاکتورهای رسمی می پردازیم که بسیاری از آنها سوالاتی در ذهن مالیات دهندگان ایجاد می شود:

نحوه تهیه فاکتور رسمی (نحوه صدور فاکتور رسمی)

  • چه کسی به توزیع نیاز دارد؟ (فاکتورهای رسمی برای اشخاص حقیقی و حقوقی)
  • فاکتور دارایی رسمی چه ویژگی هایی دارد؟
  • نحوه تهیه فاکتور فروش رسمی + (جزئیات فاکتور فروش)
  • نکات، جزئیات و سوالات متداول در مورد فاکتورهای رسمی
  • در نهایت به سوالات متداول در مورد این عوامل پاسخ می دهیم و دیدگاه هایی در این زمینه ارائه می دهیم.

 

فاکتور رسمی چیست؟ تفاوت فاکتورهای رسمی و غیررسمی
در پاسخ به این سوال که فاکتور رسمی چیست باید بگوییم که تعاریف و ویژگی های زیادی برای فاکتور رسمی وجود دارد که برخی از آنها جذاب و برخی دیگر بسیار پیچیده هستند. اما در اینجا ساده ترین تعریف فاکتور رسمی را ارائه می دهیم. از بین شرکت ها و شرکت های مختلف، حسابداران و نمایندگی های خرید بیشتر با فاکتور رسمی آشنا هستند. در ادامه مطلب می توانید تصویری از نمونه فاکتور رسمی و همچنین شکل و متن فاکتور را مشاهده کنید.

پس از مشاهده عکس فاکتور رسمی (فاکتور فروش کالا و خدمات) باید به این سوال پاسخ دهید که فاکتور رسمی چیست و چه تفاوتی با فاکتور غیر رسمی دارد. فاکتورهای رسمی فاکتورهایی هستند که توسط قوانین وزارت اقتصاد و دارایی تنظیم شده و به تایید وزارت دارایی می رسد. با این حال، فاکتورهای غیر رسمی فقط برای اطلاعات مشتری هستند و استانداردهای دارایی تایید شده را شامل نمی شوند. دقیقاً به همین دلیل است که نمی توان فاکتورهای غیررسمی را به وزارت مالیه ارائه کرد.

 

نحوه تهیه فاکتور فروش رسمی + نحوه صدور فاکتور رسمی؟

امروزه با وجود استفاده گسترده از نرم افزارهای حسابداری، صدور فاکتورهای رسمی به یک کار ساده تبدیل شده است. به دلیل سیستم حسابداری، می توانید فاکتورها را بنویسید و به صورت خودکار چاپ کنید.

به طور کلی با نرم افزار حسابداری امروزی می توان انواع فاکتورهای متنوعی از جمله فاکتور فروشگاهی، فاکتور رسمی، فاکتور شرکت، پیش فاکتور، صورتحساب غیررسمی، صورتحساب مالیاتی، فاکتور انبار، فاکتور شخصی و فاکتور ارائه را به سرعت صادر کرد.

 

مشخصات فاکتور رسمی

چه کسی به فاکتور رسمی نیاز دارد؟ قوانین فاکتور رسمی برای افراد
اولین سوال متداول این است که آیا فاکتورهای رسمی برای اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است؟ برخی تصور می‌کنند که فاکتور رسمی فقط برای شرکت‌ها و گروه‌های بزرگ ضروری است و این تصور در مورد نحوه انجام فاکتور رسمی اشتباه است.

کلیه مشاغل کوچک و بزرگ مشمول مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه فاکتور رسمی به خریداران می باشند. برای درک بهتر سیستم مالیاتی و آشنایی با قوانین مالیاتی، توصیه می کنیم مقاله معاملات فصلی ما را مطالعه کنید.

در واقع فرقی نمی کند که محصولات شما برای مردم واقعی باشد یا مشاغل اقتصادی و یا هزینه محصولات و خدمات شما چقدر است؛ در هر صورت اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده هستید، باید فاکتور رسمی به آنها ارائه دهید. و پرداخت نکردن به مشتریان خود در صورت رد فاکتور استاندارد جرم محسوب می شود و با فیش صحیح و نادرست برابر قانون برخورد می شود.

نکته دیگر اینکه صدور فاکتور رسمی نه تنها برای فروش کالاهای فیزیکی بلکه برای فروش خدمات نیز الزامی است.

همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید.

چه نکاتی را در فاکتور رسمی دارایی رعایت کنیم؟

  • فاکتور رسمی یا فاکتور فروش کالا و خدمات چه مشخصاتی باید داشته باشد تا بتواند دارایی را تایید کند؟
  •  فاکتور رسمی مورد تایید دارایی (فاکتور فروش کالا و خدمات) باید چه مشخصات یا شرایطی داشته باشد؟

شماره سریال (شماره فاکتور): مهمترین ویژگی فاکتور تایید شده رسمی، نوع چاپ شماره سریال آن است. شماره سریال رسمی فاکتور باید به رنگ قرمز، به صورت چاپ افست یا پروانه و یا با برآمدگی جزئی که به راحتی قابل شناسایی و تشخیص از اعداد چاپ شده و تایپ شده دیجیتال باشد، چاپ شود. اکنون که می دانید شماره سریال فاکتور چیست، باید با سایر مشخصات فاکتور رسمی آشنا شوید.

اطلاعات خریدار و فروشنده: کد اقتصادی، شناسه ملی/ کد کشور، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و … مشخصات هر دو طرف معامله که باید در فاکتور رسمی مورد تایید ملک برای فروش قید شود.

تخفیف، مالیات و عوارض: هنگام تهیه فاکتور رسمی برای کالاها و خدمات ارائه شده، تخفیف ها باید با انتشار مقدار و قیمت، اعمال و نمایش تخفیف و سپس محاسبه و ذکر مالیات و عوارض توضیح داده شود. در این صورت باید توجه داشته باشید که قبل از محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده باید تخفیف اعمال شود؛ برخی افراد به اشتباه ابتدا مالیات و عوارض و سپس تخفیف را محاسبه می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده، این مقاله را از دست ندهید.

امضا و مهر: در نهایت مشخصه نهایی فاکتور تایید شده رسمی این است که روی فاکتور خط و خش وجود نداشته باشد و فاکتور ممهور به مهر و امضا باشد.

فاکتور فروش:

فاکتور صوری چیست؟ فاکتور فرم چگونه تعیین می شود؟ (شرایط تایید فاکتور)

صدور فاکتورهای جعلی کاملاً غیرقانونی است، اما هنوز هم برخی از تجار هستند که از فاکتورهای جعلی استفاده و خریداری می کنند. اگر بالای فاکتور صورت موضوع بسیار خطرناکی باشد، سازمان مالیاتی توانایی تشخیص فاکتور چهره را دارد. اما سوالی که به همراه دارد این است که سازمان مالیاتی چگونه بین عنصر دارایی رسمی تایید شده و عنصر رسمی تمایز قائل می شود؟

  • با بررسی و کنترل فروشندگان کالا و خدمات، مشروعیت یک شرکت را شناسایی کنید.
  • بررسی کنید که فروشنده از طریق واحد تجاری منحل یا غیرفعال صورتحساب نمی‌دهد و اعتبار کارت ملی را بررسی کنید.
  • اعتبار گواهی ارزش افزوده را بررسی کنید.
  • نسبت بین کالاها و خدمات ارائه شده در فاکتور و فعالیت فاکتور را اندازه گیری می کند.
  • اسناد حمل و نقل مانند رسید و بارنامه را بررسی و کنترل کنید.
  • اسناد پرداختی مانند چک بانکی، فیش واریزی و سایر اسناد مالی را بررسی کنید.
  • اکنون که پاسخ فاکتور و شرایط اصالت کالا را می دانید، وقت آن است که با سوالات رایج در مورد فاکتورها و قوانین فاکتور فروش و استانداردهای تهیه فاکتور استاندارد آشنا شوید.

 

سوالات متداول

  1. آیا فاکتورهای رسمی حسابداری که با نرم افزار اکسل تهیه و توسط چاپگرهای معمولی چاپ می شوند، تایید دارایی محسوب می شوند؟
  2. انجام ندهید. فاکتور رسمی باید دارای شماره سریال قرمز مشخص باشد، اما اگر به هر دلیلی تهیه این گونه چیزها مشکل است، می توان از نمونه های نامحسوس نیز استفاده کرد، اما توجه داشته باشید که فاکتور استاندارد باید شماره سریال را ثابت کند.
  3.  آیا استفاده از نرم افزار حسابداری معتبر تاییدیه فاکتورهای رسمی است؟
  4. آره. اعتبار فاکتورهای رسمی را می توان با استفاده از یک نرم افزار حسابداری قابل اعتماد یکپارچه با سیستم های مالی تا حد زیادی تایید کرد.
  5. آیا در معاملات روزانه مشاغل کوچک، عوامل متعارفی که مشخصات خریدار و فروشنده ذکر نشده است را می توان به عنوان دارایی شناسایی کرد؟

فرم‌های داخلی یا گزارش‌های حقوق و دستمزد برای تراکنش‌های روزانه و جزئی با کسب‌وکارهای کوچک که برای شما هزینه دارند اما گران نیستند، در دسترس هستند. البته در این مواقع بررسی معمولا سختگیرانه نیست و در صورت زیاد بودن مبلغ مورد توجه قرار می گیرد.

آیا فاکتورهای فروش که مشخصات فروشنده را ذکر می کنند اما ارزش افزوده ندارند تایید می شوند؟

فاکتورهای فروش کالا و خدمات در صورت موجود بودن اسناد رسمی برای خرید یا فروش تایید می شود.

تصویر فاکتور رسمی (عکس فاکتور رسمی) آیا مالیات تایید می شود؟

انجام ندهید. فاکتورهای رسمی باید پرینت شوند، اصل با شماره سریال و مشخصات استاندارد و عکس فاکتورهای رسمی و فتوکپی آن ممنوع است.

اگر نیاز به فاکتور رسمی مورد تایید دارایی شماره ملخی برجسته قرمز رنگ دارید، فاکتور رسمی برای شرکت تازه تاسیس نیاز دارید، فاکتور رسمی ملخی شما تمام شده و نیاز به تجدید چاپ دارید، بعضی از شماره های فاکتور رسمی دارایی شما خراب شده و نیاز به چاپ مجدد شماره های خاصی از فاکتور رسمی با شماره ملخی دارید، اگر فاکتور رسمی تهیه کرده اید ولی مورد تایید دارایی نیست و شماره برجسته ملخی ندارد، خیلی عجله دارید و باید همین امروز سفارش فاکتور رسمی با شماره ملخی به دستتان برسد، میخواهید فاکتور مورد تایید دارایی با شماره ملخی داشته باشید که با نمونه قبلی هیچ تفاوتی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد، صورتحساب کالا و خدمات مورد تایید دارایی می‌خواهید، فاکتور رسمی ارزش افزوده با شماره برجسته قرمز رنگ نیاز دارد، خرید با ما در تماس باشید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *