اهمیت کد ملی در فاکتورهای رسمی

اهمیت کد ملی در فاکتورهای رسمی

این مقاله در مورد اهمیت کد ملی در فاکتورهای رسمی است. به طور کلی به اسنادی که فروشندگان محصولات و خدمات برای مشتریان صادر می کنند، فاکتور می گویند که شامل نوع، مقدار، میزان محصولات خریداری شده و اطلاعات خریداران و فروشندگان می باشد. فاکتورهایی که توسط مقررات وزارت اقتصاد و دارایی تنظیم می شود و در نهایت معتبر و قابل تایید برای بخش است، فاکتور رسمی نامیده می شود. یکی از مشخصات فاکتورهای رسمی معتبر وزارت دارایی کد کشور می باشد
آیا خریدار باید شماره داخلی را در فاکتور رسمی ذکر کند؟

در پاسخ به این مشکل باید گفت که بر اساس ماده 19 آیین نامه فوق الذکر و «دستورالعمل صورتحساب محصولات و خدمات»، مؤدیان مالیاتی تحت نظارت این سامانه باید اطلاعات شخصی مودیان را در اختیار مؤدیان قرار دهند. طرف های درگیر قراردادها مانند آدرس دقیق، کد پستی، شماره اقتصادی یا شماره کشور. مراجعه دقیق و صحیح به فروشندگان و مشتریان.

کلیه مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده موظف به اجرای صحیح مقررات هستند. باید گفت ارائه اطلاعات شخصی مانند شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شماره اقتصادی برای اشخاص حقوقی یکی از وظایف روزمره اجرای صحیح مقررات می باشد.
برای جلوگیری از پرداخت مالیات، یک شماره داخلی جعلی ارائه دهید

در مقاله زیر به اهمیت کد کشور در فاکتورهای رسمی برای افرادی که از کد کشور جعلی استفاده می کنند می پردازیم. یک کارشناس مالیاتی با طرح موضوع مواجه شدن مودیان غیر مالیاتی با مشکل فاکتور جعلی، گفت: برخی افراد با شماره ملی جعلی مالیات را به نام شخص دیگری پرداخت می کنند و ذکر مشکل در صورتحساب مردم را به این موضوع می کشاند. بر اساس صحبتی که آقای سیاوش غیبی پور با یکی از خبرگزاری ها در خصوص ادعای مالیاتی افراد غیر مودی در سازمان مالیاتی داشت، گفت: اداره مالیات سامانی بر اساس دستورالعمل بند 157 قانون، مودی را شناسایی کرده است. قانون مالیات مستقیم

تصور کنید کارت شناسایی مالیاتی صادر کنید که شماره ملی وارد شده نام شخصی غیر از خریدار و فروشنده در معامله است و چون این مالیات به این شخص می رسد شماره ملی یکی است اما بقیه مدارک بانکی است. حساب ها و تراکنش ها همه به نام شخص است، شماره ملی ندارد. نماینده اداره کل امور مالیاتی کشور در کمیته رفع مشکل مالیاتی گفت: این دستورالعمل نشان می دهد که بر اساس ماده 157 آیین نامه مالیاتی مستقیم، تیم حل اختلاف، مؤدی واقعی را پیدا کرده و مالیات را از وی مطالبه می کند. و سایر ادعاها و مطالبات از سوی افراد است. به طور تصادفی اتفاق نمی افتد.

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

خرید و فروش کد ملی
بعد از صحبت در مورد اهمیت کد ملی در فاکتورهای رسمی، اجازه دهید در مورد خرید و فروش کد کشور صحبت کنیم. معاون فناوری حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: برای مقابله با این حوادث اقداماتی انجام شده است. اصلاحات بخش 169 لیست لایحه کدهای مالیاتی. اسناد دریافتی برای مقاصد مالیاتی در سال 2019 بر اساس سری فاکتورهای فروش است. همچنین اصلاح کد مالیات بر ارزش افزوده نیز به ما کمک خواهد کرد.

تخلف از قانون اقتصادی چه مجازاتی دارد؟

کسانی که برای بار اول از دریافت کد اقتصادی خودداری می کنند یا در مراحل اخذ کد اقتصادی مقررات را رعایت نمی کنند باید دو برابر درآمد حاصل از معاملات خود را بپردازند.

چنانچه بنگاهی مرتکب جرم دیگری شود و از اعلام کد اقتصادی یا ارسال کننده آن به سازمان مالیاتی خودداری کند، محل اشتغال اقتصادی آن به مدت سه ماه پلمب می شود.

اگر برای بار سوم چنین تخلفی رخ دهد، مرتکب به حبس از سه تا شش ماه محکوم می شود. این قانون شامل کلیه مدیران حقوقی نیز می شود.
اصول طراحی فاکتور
به اندازه فاکتور توجه کنید:

یکی از مهمترین اصول طراحی فاکتور توجه به سایز فاکتور می باشد که شما می توانید اندازه فاکتور را با توجه به سایز مورد نیاز خود انتخاب کنید اما طراحی آن دارای سایزهای استاندارد مانند A3(42*30) می باشد. ، A4(21*29.7)، B4(25*35)، A5(17*24.5)، B6(12.5*17)، A6(10.5*14.8)، سازمان مالیاتی.
کاغذ فاکتور:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در اصل طراحی فاکتور، نوع کاغذ مورد استفاده است، در طراحی فاکتور معمولاً 80 گرم کاغذ تحریر و 80 گرم کاغذ کپی بدون کاربن الوان و NCR استفاده می شود. فاکتورها به صورت تک، دو، سه و چهار برگی عرضه می شوند که هر صفحه می تواند دارای متریال و اندازه خاصی باشد.
کپی فاکتور:

تعداد نسخه‌های فاکتور یکسان نیست، اگر یکی را نزد خود و دیگری را نزد خود داشته باشید، دو فاکتور برای شما مناسب است، اما اگر دیگری برای امور مالیاتی و حسابداری نیاز دارید، می‌توانید قبض را چاپ کنید. سه چهار تا سفارش بدید در نوع دو نسخه ای، دو برگه دارای شماره سریال یکسانی هستند و شماره به دو برگه بعدی (در نوع سه نسخه ای، سه برگه دارای شماره یکسان است) شماره سریال و سه برگه آخر یکسان هستند. شماره سریال و بیشتر از قبلی باز است. )
مشخصات کتبی فاکتور:

یکی دیگر از قسمت های مهم طراحی فاکتور، توضیحات متنی فاکتور است که شامل ثبت تاریخ (تاریخ زیر شماره سریال درج شده است)، درج مشخصات محصول (این قسمت بعد از سطر و ستون، در کنار کد محصول که شامل توضیحات محصول است توضیحات، کد کالا عبارت است از مقدار به اضافه واحد اندازه گیری و کمیت کالا؛ قیمت را وارد کنید (شامل مبلغ کل، مبلغ تخفیف، مبلغ هر واحد و در نهایت عدد را وارد کنید. مبلغ کل در پایین است.) آخرین مورد در طرح فاکتور و امضا است. فروشنده و خریدار مهم (فاکتور شما هر چه باشد، این مورد نوشته شده باید در آنجا ثبت شود.)

رنگ فاکتور:

فاکتورها به صورت تک رنگ، سیاه و سفید، دو رنگ و چهار رنگ (آبی، قرمز، زرد و مشکی) چاپ می شوند.

اگر به دنبال فاکتور فروش ویژه و حرفه ای برای کسب و کار خود هستید، بازرگانی امین بهترین انتخاب برای طراحی و چاپ فاکتور رسمی خرید و فروش می باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *