سوالات و مسائل مربوط به صدور فاکتورهای رسمی

سوالات و مسائل مربوط به صدور فاکتورهای رسمی

وقتی فاکتوری طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی تهیه و به تایید آنها برسد، یک فاکتور رسمی است. اما هنگامی که فروشنده فاکتوری را ارائه می دهد که استانداردهای وزارت دارایی را فقط برای اطلاع خریدار ندارد، فاکتور غیر رسمی است. کلیه واحدهای تجاری کوچک و بزرگ مشمول رژیم مالیات بر ارزش افزوده موظفند فاکتورهای رسمی را در اختیار خریداران خود قرار دهند. فروشندگان در صورت عدم ارائه فاکتور برای کالای فروخته شده به خریداران جریمه خواهند شد.چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

صدور صورت‌حساب‌ها یا صورت‌حساب‌های رسمی باید دارای معیارهایی باشد که اعتبار صورت‌حساب‌ها را تضمین می‌کند تا بتوان در تحقیقات مالیاتی مورد استناد قرار داد. در ادامه آنچه را که می توان برای جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه مشاهده کرد را مرور می کنیم.فاکتورهای رسمی باید در چاپخانه تهیه شود. فاکتور چاپ شده نامعتبر است.
شماره سریال فاکتور رسمی باید به شکل ملخ و به رنگ قرمز باشد و با لمس دست برجستگی آن احساس شود.
فاکتورهای رسمی معمولا با فرمت A4 تهیه می شوند.
تاریخ فاکتور و مشخصات خریدار و فروشنده باید در قسمت های مربوطه به طور کامل وارد شود.
مشخصات کالا یا خدمات ارائه شده توسط خط مربوطه شامل اطلاعاتی از قبیل مقدار/مقدار، واحد اندازه گیری، مبلغ واحد، مبلغ کل، مبلغ تخفیف، کل پس از تخفیف، مجموع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض کل مبلغ به اضافه مالیات و عوارض می باشد. به طور کامل تکمیل شود.
فاکتورهای امضا شده توسط هر دو طرف معامله معتبر است.
نحوه پرداخت شامل دریافت چک، پرداخت نقدی از طریق سیستم بانکی، پرداخت اقساطی و … در انتهای فاکتور قید شود. دریافت و پرداخت فاکتور باید در مکاتبات بانکی طرفین معامله مشاهده شود.
در نهایت اگر موارد فوق رعایت شود و هر دو طرف معامله اطلاعات فاکتور مربوطه را در گزارش معاملات فصلی منتشر کنند، مشکلی از نظر اعتبار فاکتور وجود نخواهد داشت

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

مسائل و مشکلات فاکتورهای رسمی چیست؟

در صورت عدم توجه به نکات اصلی در هنگام صورتحساب یا ارسال فاکتور برای مشتریان، به دلیل عدم توجه به موارد ساده در هنگام صدور فاکتور دچار جرائم مالیاتی خواهیم شد.

با رعایت دستورات سازمان امور مالیاتی می توانید از مشکلات جلوگیری کرده و جرایم مالیاتی بر شما متضرر نشود. این امر تنها با رعایت قوانین و اصلاحات مربوط به نامه ها و مقررات امکان پذیر است

کدام موارد شامل جریمه مالیاتی می شود؟

رعایت تمام جنبه های صورتحساب رسمی از مشمولیت شما جلوگیری می کند. اما بسیاری از افراد ممکن است نکات زیر را هنگام صدور فاکتور فراموش کنند:

  • شامل مشخصات کامل کالاها و خدمات؛
  • نام شرکت فروشنده، نام فروشنده؛
  • هیچ فاکتوری آسیب نمی بیند.
  • اسناد و فاکتورهای خرید و فروش بدون مهر یا امضا.
  • مبهم است یا حاوی اطلاعات کامل خریدار یا فروشنده نیست.
  • قیمت اصلی را ننویسید در صورت تخفیف کالا یا خدمات تخفیف داده می شود.

این موارد در دسته مسائلی قرار می گیرند که می تواند برای افراد مختلف مشکل ایجاد کند و برای آنها جریمه مالیاتی در پی داشته باشد.
بسیاری از مواقع، مردم اطلاعات کافی در مورد بند 169 قانون مالیات ندارند. این بند در سال 1393 بازنگری شد و عدم درج کد و شماره اقتصادی طرفین معامله یا استفاده از شماره اقتصادی شخص دیگری مشمول جریمه مالیاتی و دو درصد ارزش کالا یا خدمات مورد معامله خواهد بود.

فروش کد یکی از مهم ترین موضوعات از جمله جرایم مالیاتی است و مردم باید مراقب باشند که استفاده از کد شخص دیگری جرم محسوب شود

 

چگونه فاکتور رسمی تهیه کنیم؟

امروزه به لطف استفاده ساده و دسترسی آسان نرم افزار حسابداری، انواع فاکتورها بر اساس استانداردهای وزارت اقتصاد و دارایی قابل طراحی، چاپ و صدور می باشد.

نوع فاکتور

1. فاکتور فروشگاه

2. فاکتور شرکت

3. فاکتور مالیاتی

4. پیش فاکتور

5. فاکتور انبار

6. فاکتور شخصی

7. نمونه فاکتور

چه کسی به فاکتور رسمی نیاز دارد؟

نه تنها شرکت های بزرگ نیاز به فاکتور رسمی دارند، بلکه هر بنگاه اقتصادی کوچک یا بزرگی که مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده می شود باید فاکتور فروش رسمی داشته باشد. به عبارت ساده تر، شرکت یا کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، چه گیرنده شما شخص حقیقی یا حقوقی باشد، در صورتی که موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستید، باید فاکتور فروش رسمی را به مشتریان خود ارائه دهید، در غیر این صورت می شود. طبق قانون رسیدگی می شود.
عملکرد فاکتور رسمی استاندارد

برای فاکتورهای رسمی دست نویس باید از کاغذ استاندارد 60 گرمی استفاده شود. هیچ محدودیتی در اندازه وجود ندارد، اما معمولا از کاغذ A4 استفاده می شود.

فاکتورهای رسمی باید دارای یک عدد باشد که برای شناسایی آسان باید قرمز، افست یا گلدوزی شده و کمی بیرون زده باشد.

کلیه اطلاعات فروشنده و خریدار اعم از کد اقتصادی، کارت ملی، کد کشور، شماره تلفن، شماره ثبت، آدرس، کد پستی باید در فاکتور رسمی قید شود.

در این فاکتور علاوه بر قید مقدار و قیمت، تخفیف، مالیات و هزینه ارزش افزوده نیز قید شود. مهم است که به یاد داشته باشید قبل از محاسبه مالیات و ارزش افزوده تخفیف اعمال کنید.

در نهایت فاکتور باید بدون خط و خش و دارای مهر و امضا باشد.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *