دور زدن فاکتور رسمی

دور زدن فاکتور رسمی

تعاریف زیادی از فاکتورهای رسمی وجود دارد، از جذاب تا بسیار پیچیده، اما در اینجا ساده ترین تعریف را ارائه می دهیم.صورتحساب های رسمی مطابق مقررات وزارت مالیه و وزارت دارایی تهیه و به تایید ریاست مالی می رسد. با این حال، فاکتورهای غیررسمی فقط برای مراجعه مشتری هستند و استانداردهای مورد تایید ملک را در نظر نمی گیرند. دقیقاً به همین دلیل است که فاکتورهای غیررسمی را نمی توان به وزارت مالیه ارائه کرد.چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

چگونه فاکتور فروش رسمی تهیه کنیم؟

اکنون البته با وجود اینکه نرم افزارهای حسابداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، صدور فاکتورهای مختلف به یک کار ساده تبدیل شده است، زیرا می توانید از نرم افزار حسابداری برای تهیه و چاپ خودکار فاکتورها استفاده کنید.

به طور کلی با نرم افزار حسابداری امروزی می توانید انواع فاکتور اعم از فاکتور فروشگاهی، فاکتور رسمی، پیش فاکتور، فاکتور غیررسمی، فاکتور انبار، فاکتور شخصی و فاکتور دمو را به سرعت صادر کنید. قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

برای چه کسانی باید فاکتور رسمی صادر کنم؟

اولین پرسش متداول در مورد ضرورت این فاکتور است. برخی تصور می کنند که تنها شرکت ها و گروه های بزرگ نیاز به صدور فاکتور رسمی دارند، اما این دیدگاه اشتباه است.

کلیه بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه فاکتور رسمی به خریداران می باشند. در واقع مهم نیست که مخاطب کالای شما یک شخص حقیقی باشد یا یک بنگاه اقتصادی، و مهم نیست که قیمت تمام شده محصولات و خدمات شما بالا باشد یا پایین؛ به هر حال، اگر مقید به ارزش باشید. سیستم مالیاتی اضافه شده، شما باید به جای پرداخت به مشتریان خود یک فاکتور رسمی بدهید و در صورت امتناع از این کار جرم است و از نظر قانونی به عنوان تخلف از شما متهم می شود.
نکته دیگر اینکه نه تنها فروش کالای فیزیکی نیاز به فاکتور رسمی دارد، بلکه خدمات فروش نیز باید فاکتور رسمی صادر کند.مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

یک فاکتور رسمی برای شناسایی دارایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای فروش کالا و خدمات برای تایید ملک چه مشخصاتی باید در فاکتور یا فاکتور رسمی وجود داشته باشد؟

شماره سریال: مهمترین ویژگی فاکتور تایید شده، نوع چاپ شماره سریال آن است. این شماره سریال باید با فرمت قرمز، افست یا معکوس، با کمی برآمدگی برای شناسایی آسان و متمایز شدن از شماره سریال های چاپ دیجیتال و معمولی چاپ شود.فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

اطلاعات خریدار و خریدار: کد اقتصادی، شناسه ملی/ کد کشور، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و سایر مشخصات طرفین باید در فاکتور رسمی خرید و فروش ذکر شود.
تخفیف، مالیات و عوارض: کالاها و خدمات ارائه شده باید با اعلام مقدار و قیمت توضیح داده شود، تخفیف اعمال شده و نمایش داده شود و سپس مالیات و عوارض ارزش افزوده آنها محاسبه و ذکر شود. در این مورد باید توجه داشته باشید که تخفیف باید قبل از محاسبه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده اعمال شود؛ برخی افراد اشتباه می کنند که مالیات و عوارض را در ابتدا و تخفیف را در پایان محاسبه می کنند.

امضا و مهر: آخرین ویژگی این است که روی فاکتور خط و خش وجود ندارد و فاکتور دارای مهر و امضا است.

فاکتور فرم چیست؟ چگونه فاکتور فرم را شناسایی کنیم؟

صدور فاکتورهای جعلی کاملاً غیرقانونی تلقی می شود، اما برخی بنگاه های اقتصادی در صورتی که مشکل بسیار خطرناکی باشد و سازمان های مالیاتی توانایی شناسایی فاکتورهای جعلی را داشته باشند همچنان از آن استفاده می کنند. اما سوالی که در ادامه مطرح می شود این است که سازمان مالیاتی چه روش هایی برای تشخیص فاکتورهای اصل و جعلی دارد؟

با بازرسی و کنترل فروشندگان کالاها و خدمات، قانونی بودن یک شرکت را مشخص می کند.

بررسی می کند که آیا فروشنده از طریق واحد تجاری منحل شده یا غیرفعال صورتحساب می دهد و صحت کارت ملی را بررسی می کند.
اعتبار گواهی های ارزش افزوده را بررسی کنید.

سازگاری بین کالاها و خدمات ارائه شده در فاکتور و فعالیت های فاکتور را اندازه گیری می کند.

اسناد محموله مانند بارنامه و بارنامه را بررسی و کنترل کنید.

اسناد پرداختی مانند چک بانکی، فیش واریزی و سایر اسناد مالی را چک کنید

 

سوالات متداول در مورد فاکتورهای رسمی

آیا فاکتورهای رسمی با استفاده از نرم افزار Excel تولید و توسط چاپگر رسمی مورد تایید هتل ها چاپ می شوند؟

خیر فاکتور رسمی باید دارای شماره سریال قرمز برجسته باشد اما اگر به هر دلیلی گرفتن چنین نمونه محجوبی مشکل باشد نیز می توان از آن استفاده کرد اما توجه داشته باشید که شماره سریال باید اثبات شود.

آیا استفاده از نرم افزار حسابداری معتبر تاییدیه فاکتورهای رسمی است؟

آره. اعتبار فاکتورهای رسمی را می توان تا حد زیادی با استفاده از نرم افزار حسابداری معتبر که سیستم های مالی را یکپارچه می کند تأیید کرد.

آیا فاکتورهای رایج در معاملات روزانه بنگاه های اقتصادی کوچک بدون ذکر مشخصات خریدار و فروشنده، قابل شناسایی توسط بنگاه املاک است؟

برای تراکنش های روزمره و کوچک با مشاغل کوچک که هزینه زیادی دارند، اما گران نیستند، از فرم های داخلی یا گزارش های پولی استفاده کنید. البته برای این موارد معمولاً حسابرسی سختگیرانه نیست و اگر مبلغ نسبتاً زیاد باشد حسابرسی نیز آن را در نظر می گیرد.

اگر مشخصات فروشنده در فاکتور قید شده باشد ولی ارزش افزوده در آن قید نشده باشد تایید تلقی می شود؟

در صورت وجود اسناد رسمی خرید و فروش، تاییدیه صادر می شود.

آیا تصاویر فاکتورهای رسمی برای مقاصد مالیاتی تایید می شوند؟

خیر فاکتورهای رسمی باید به صورت اصل چاپ شده با شماره و مشخصات استاندارد باشد که تصاویر و فتوکپی آن تایید نمی شود.مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *