طراحی فاکتور رسمی با شماره ملخی

طراحی فاکتور رسمی با شماره ملخی

طراحی فاکتور رسمی همراه شماره ملخی

در این مقاله قصد داریم تا طراحی فاکتور رسمی با شماره ملخی را مورد بررسی قرار دهیم. در بسیاری از موارد عدم توجه به جزئیاتی مانند صدور فاکتور اشتباه و صدور فاکتور رسمی منجر به جرایم مالیاتی می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات، ابتدا باید با مفهوم فاکتورهای رسمی آشنا شویم. در مقاله زیر این موضوع را توضیح داده ایم. چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

فاکتور رسمی چیست؟

هر سند یا فاکتوری که به هر شکلی مانند دست خط، کاغذ یا رایانه برای تایید معامله بین خریدار و فروشنده امضا شده باشد که به عنوان فاکتور رسمی شناخته می شود. این فاکتور باید مطابق مقررات قانونی وزارت اقتصاد و وزارت دارایی باشد و به تایید وزارت دارایی برسد

فاکتور رسمی مانند فاکتور غیررسمی چاپ و به اداره مالی ارائه می شود، اما باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

این نوع فاکتورها باید در دو یا چند صفحه چاپ شوند. یکی از آنها به خریدار داده می شود و فروشنده می تواند در صورت نیاز دو یا چند مورد را نگه دارد.
فاکتورهای رسمی باید دارای شماره سریال باشند. شماره تایید شده توسط اداره دارایی یک عدد قرمز است که با چاپ افست با دستگاه اهرمی چاپ می شود.
رنگ هایی که برای این نوع فاکتور انتخاب می شود معمولا زرد و سفید است و در صورت نیاز مشتری به صفحه سوم این صفحه باید به رنگ صورتی چاپ شود. البته می توانید رنگ های دیگری را برای ورق دوم و سوم انتخاب کنید، تنها نکته مهم این است که برگه اول سفید باشد.
این فاکتورها باید با رنگ مشکی چاپ و نوشته شوند.
کاغذ استاندارد برای چاپ فاکتورهای رسمی A4 و A5 است. البته، کارشناسان عموماً استفاده از کاغذ A4 را برای فاکتورهای رسمی توصیه می کنند تا هنگام نوشتن لیست محصولات خود، فضای خالی نداشته باشید.

چاپ فاکتور مالیاتی

فاکتور مالیاتی یکی از انواع فاکتورهای رسمی است که در قسمت قبل در مورد مشخصات آن اشاره کردیم. این فاکتورها معمولاً به صورت کپی کربن بدون کربن در سایز A5 یا A4 چاپ می شوند. همچنین شماره فاکتور آنها باید با استفاده از دستگاه پروانه چاپ و با رنگ قرمز چاپ شود تا از اشتباهات مقامات اداره مالیات در هنگام خواندن شماره فاکتور جلوگیری شود.

هنگام چاپ فاکتورهای مالیاتی باید فضای کافی برای ثبت اطلاعات خریدار و فروشنده وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که فاکتور باید حاوی اطلاعاتی مانند شماره اقتصادی، آدرس و کد پستی، نام شخص حقیقی یا حقوقی، شماره ثبت و وسایل ارتباطی باشد. هم خریدار و هم فروشنده باید این اطلاعات را ارائه دهند. صورتحساب های مالیاتی به صورت دیجیتال چاپ شده و در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می گیرد.

برخی از سازمان ها فاکتورهای مالیاتی خود را به روشی چاپ می کنند که در نهایت فهرستی از محصولات خریداری شده را چاپ می کنند، اما سایر مشاغل فاکتورهای خود را با دست می نویسند. برای مامور مالیات دست نویس یا چاپی بودن فاکتور مهم نیست، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مهر و شناسه فاکتور معتبر و مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط اداره مالیات باشد

صورتحساب ها یا رسیدها به عنوان مدل چک های بانکی طراحی شده و به کمک سوراخ های کاغذی به دو قسمت تقسیم می شوند. قسمت کوچکتر سمت چپ برای فروشندگان طراحی شده است و قسمت بزرگتر سمت راست به مشتریان تحویل داده می شود.

صورتحساب پرکاربردترین نوع رسید است و برای پرداخت همه چیز از ادعای حقوق ساختمان تا خرید کالا استفاده می شود. حتی زمانی که چیزی را قرض می‌دهید یا قرض می‌دهید، می‌توانید از این فاکتور استفاده کنید و آنچه را که قرض گرفته‌اید، زمان سررسید آن و مقداری که باید بپردازید را ثبت کنید

 

انواع فاکتور رسمی

انواع فاکتورها بر اساس نوع، مقدار و اندازه تقسیم می شوند. در زیر به شرح مختصر آنها می پردازیم.

این عوامل با توجه به استفاده از کربن به دو دسته تقسیم می شوند:

فاکتورهای دریافتی بدون کربن: دفاتر حساب این فاکتورها فاقد کربن هستند. آنها معمولا به صورت تک سرو استفاده می شوند.
فاکتور رسید کاغذی: در این مدل فاکتور بین دو صفحه کاغذ کاربن وجود دارد و یا صفحات از کاغذ کاربن ساخته شده اند بنابراین هر چیزی که در صفحه اول بنویسید در نسخه زیر نیز چاپ می شود.

با توجه به تعداد برگه ها انواع فاکتورها عبارتند از:

  • تک برگ
  • دو برگ
  • سه برگ

بسته به تعداد نسخه های فاکتور مورد نیاز، باید تعداد برگه ها را مشخص کنید. به عنوان مثال، کسب و کاری که یک نسخه از فاکتور را برای خود نگه می دارد و یک نسخه دیگر را به مشتری می دهد، باید از فاکتور دو صفحه ای استفاده کند.

اندازه فاکتور بسته به سایز فاکتور متفاوت است اما 1/3 10×20 و A4 استانداردهای چاپ این محصول هستند. اندازه 10×20 مقرون به صرفه تر و مفیدتر است زیرا کاغذ کمتری مصرف می کند. اما امکان چاپ فاکتور با توجه به سایز و طرح مورد نیاز مشتری نیز وجود دارد

 

نکات کلیدی طراحی چاپ فاکتور رسمی با شماره ملخی

– فایل های مورد نیاز باید دارای رزولوشن 300 پیکسل در اینچ باشند.
– حالت رنگ زمان طراحی باید CMYK باشد.
– در صورتی که فاکتور مورد نظر شما دارای سایز استاندارد می باشد لطفا در هنگام سفارش سایز مورد نظر را انتخاب نمایید در غیر این صورت جهت طراحی سایز خاص با کارشناسان ما مشورت نمایید.
– از ابتدای طراحی، اصل یا صحافی فاکتور را در نظر بگیرید.
– از رنگ های قالب در فاکتورهای کربن بدون کربن استفاده نکنید.
– از درج اعداد کلمه خودداری کنید، زیرا موقعیت اعداد دقیق در طول قالب بندی مشخص می شود
– ورق دوم و سوم ممکن است رنگ های دیگری داشته باشد.
– وزن کاغذ کپی بدون کربن بسته به در دسترس بودن بازار بین 40 تا 50 گرم متغیر است.
– توالی رنگ کاغذ کپی بدون کاربن سفید، صورتی، آبی یا سبز است.
– در صورتی که فاکتور شما نیاز به خدماتی مانند طلا یا نقره دارد، لطفاً مدارک مربوطه را جداگانه تهیه کنید.
– حواشی ایمنی خط برش را رعایت کنید.
– همچنین حواستان به حاشیه امنیت پرفراز باشد.
– همچنین می توانید در زمینه طراحی از نرم افزار رایگان فاکتور رسمی کمک بگیرید.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *