شماره ملخی در فاکتور رسمی

شماره ملخی در فاکتور رسمی

اگر به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و به دنبال کارهای مالیاتی فروش مانند چاپ فاکتورهای رسمی یا فاکتورهای ملخی هستید، در این مقاله به بررسی فاکتور ملخی چیست و تفاوت آن با فاکتورهای کامپیوتری چیست، اما ابتدا بیایید در مورد چیست صحبت کنیم. چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

 

معرفی چاپ ملخی

یکی از انواع شماره فاکتور فروش مورد تایید سازمان های مالیاتی و مالی، شماره ملخ می باشد. چاپ ملخ که یکی از قدیمی ترین روش های چاپ است، از نوع سرب بر روی پایه ای استفاده می کند که مسئول درج اعداد در قسمت بالا سمت چپ (بالاتر از تاریخ صدور) فاکتورهای رسمی است. ماشین های چاپ ملخ قدیمی می توانستند یک رنگ را روی یک سطح وارد کنند و هنگام چاپ صداهای خنده دار ایجاد می کردند. اصولا نوع چاپ گلدوزی را با چاپ صفحه مقایسه می کنند.

 

تفاوت فاکتور ملخی با فاکتور کامپیوتری

تفاوت نوع فاکتور رسمی ملخی با نوع کامپیوتری فقط در تایید امور ملکی است. تا کنون فقط فاکتورهای رسمی با شماره ملخی در فاکتور رسمی قابل تایید ماموران مالیاتی بوده و باید از چاپخانه های معتبر انجام دهید. شماره کامپیوتر فقط در صورتی مورد تایید سیستم حسابداری قرار می گیرد که از قبل هماهنگی های لازم را با سازمان انجام داده باشید و برای اطمینان بیشتر بهتر است از نوع فاکتور رسمی ملخی برای چاپ استفاده کنید

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

 

فاکتور رسمی و مشخصات آن چیست؟

به هر سندی که در معامله ای به عنوان فاکتور توسط فروشنده با مهر و امضا به خریدار تحویل داده شود، «فاکتور رسمی» می گویند، حال اگر این صورتحساب ها توسط یکی از طرفین به سازمان امور مالیاتی ارائه شود، رسمی است. و می تواند برای طرفین حقوق ایجاد کند. (در واقع فاکتور رسمی فاکتوری است که توسط سازمان مالیاتی تایید شده است).

مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

امروزه با مکانیزه شدن حسابداری مالی شرکت ها، بسیاری از شرکت ها از نرم افزار حسابداری برای صدور فاکتور استفاده می کنند. به این ترتیب کسب و کارها می توانند به صورت خودکار فاکتورهای مورد نیاز خود را به اشکال مختلف مانند پیش فاکتور، فاکتور رسمی، فاکتور غیررسمی، فاکتور مازاد رسمی، فاکتور فروشگاهی، فاکتور شخصی و … صادر کنند.

می توان گفت فاکتور رسمی است؛ کلیه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده باید فاکتورهای رسمی را به خریداران خود ارائه دهند (برای اطلاع از جزئیات فاکتورهای مصوب به ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده مراجعه کنید)؛ بنابراین صدور فاکتورهای رسمی دارای ربطی به متراژ واحد تجاری ندارد، هر خریدار می تواند بابت وجوه پرداخت شده درخواست فاکتور رسمی کند و در صورت امتناع فروشنده از صدور فاکتور رسمی، جریمه می شود. بسیاری از فاکتورهای صادر شده قابلیت صدور فاکتور قانونی طبق اخطاریه مالیاتی در خصوص استفاده از صندوق مکانیزه در فروشگاه ها را دارند. البته عدم وجود فاکتور رسمی دلیل موجهی برای عدم پذیرش حق الزحمه نمی باشد، استاندارد مورد قبول حسابرس مالیاتی مفاد بندهای 147 و 148 قانون مالیات های مستقیم می باشد. (از آنجایی که شرکت های تجاری فاکتورهای (فاکتورها) فروش کالاها و خدمات دریافتی از سایر شرکت های تجاری را در حساب دارایی یا هزینه خود ثبت می کنند، توصیه می شود نسبت به تعیین قابل قبول بودن وجوه پرداختی به عنوان هزینه به مطالعه بندهای 147 و 148 قانون مالیات مستقیم اقدام شود

 

مشخصات اصلی فاکتورهای رسمی یا فاکتورهای فروش کالا و خدمات

– نوع کاغذ با توجه به نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند 80 گرم کاغذ تحریر برای چاپگرها و یا 60 گرم کاغذ دست خط باشد.

چرا فاکتور رسمی مورد تایید دارایی؟

– تعداد کپی یا صفحات در افراد مختلف متفاوت است و می تواند دو یا سه صفحه باشد، در ضمن در مورد سایز کاغذ معمولا اشخاص حقیقی و حقوقی سایز A4 را انتخاب می کنند اما در انتخاب سایز A5 مشکلی وجود ندارد.

– یک علامت مهم برای چاپ فاکتورهای رسمی، نوع چاپ شماره سریال آنهاست که باید به رنگ قرمز و کمی برآمده چاپ افست یا ملخی انجام شود و توسط حسابرسان دارایی به راحتی قابل تشخیص باشد و کاملا متفاوت از چاپ دیجیتال و شماره گذاری دستی باشد. .

– فاکتورهای خرید و فروش باید دارای اطلاعات کامل خریدار و فروشنده از قبیل مشخصاتی مانند کد اقتصادی، شناسه ملی/ کد کشور، شماره ثبت، آدرس و کد پستی باشد.

پیش فاکتور رسمی چیست؟

– شرح کالاها و خدمات مورد معامله با ذکر مقدار و قیمت واحد مشخص می شود و پس از آن در صورت اعمال تخفیف از آن کسر و در نهایت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی محاسبه می شود. (برخی افراد عوارض و مالیات را اشتباه محاسبه می کنند و سپس تخفیف اعمال می کنند که نادرست است.)

– هر فاکتور نیز نیاز به امضا و مهر دارد و نباید خط و خش داشته باشد.
فاکتورهای رسمی و روش های مقامات مالیاتی برای کشف صورتحساب های رسمی:

فاکتورهای رسمی ابزاری غیرقانونی هستند که در عملیات حسابداری مورد استفاده قرار می گیرند. متاسفانه برخی از شرکت های تجاری در استفاده از این ابزارها به این نکته خطرناک اما مهم توجه نمی کنند. برای تشخیص آن، مقامات مالیاتی کنترل های زیر را اجرا می کنند:

1- ارائه دهنده کالا و خدمات را بررسی کنید تا از جعلی نبودن آن مطمئن شوید.
2- بررسی می کنند که فروشندگان کالا و خدمات برای واحدهای تجاری منحل یا تعطیل فاکتور صادر نکرده و کارت ملی خود را به درستی اعلام کرده باشند.
3- کنترل اعتبار گواهی های ارزش افزوده
4- کنترل فعالیت های فاکتور با توجه به کالاها و خدمات ذکر شده در فاکتور و سازگاری متقابل آنها.
5- کنترل اسناد حمل و نقل مانند بارنامه جاده ای، بیجک و غیره.
6- اسناد پرداختی مانند کپی چک بانکی، فیش واریزی و … را کنترل کنید.

دور زدن فاکتور رسمی

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *