رنگ کاغذ در فاکتور رسمی

رنگ کاغذ در فاکتور رسمی

یکی از مهمترین اسناد تجاری در تجارت، فاکتور است که باید به صورت قانونی تنظیم شود. بر این اساس تنها فاکتورهای مورد تایید سازمان امور مالیاتی و پولی، فاکتورهای رسمی خواهد بود. چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

فاکتورهای رسمی اسنادی هستند که مورد قبول دادگاه ها و مراجع قانونی است. برای اطمینان از ارزش فاکتور صادر شده باید به ویژگی های فاکتور رسمی توجه کنیم یکی از مهمترین ملاحظات برای فاکتور رسمی چیدمان و معنی رنگ های فاکتور رسمی است. البته سایر فاکتورهای فروش فاکتور رسمی نبوده و تنها در صورت درخواست خریدار قابل صدور و چاپ در رنگ ها و طرح های مختلف می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات کلیدی مربوط به چیدمان و معنای رنگ ها در فاکتورهای رسمی را بررسی کنیم.

 

رنگ کاغذ در فاکتور رسمی

محدودیت خاصی برای رنگ فاکتور تایید شده توسط موسسه مالی وجود ندارد و می توان فاکتورهای چاپ دو رنگ، تک رنگ و چهار رنگ را برای ارسال به موسسه مالی در نظر گرفت. برای صرفه جویی در هزینه ها معمولا از یک رنگ فاکتور و دو رنگ بیشتر استفاده می شود. هنگام چاپ فاکتور به صورت یک یا دو رنگ، هر برگه فاکتور فروش، رنگ خاصی را در نظر می گیرد. کاغذ رنگی مورد استفاده برای فاکتورها علاوه بر زیبایی و تقسیم بندی، هدف هر تکه کاغذ را برای خریداران و فروشندگان مشخص می کند. در زیر، قوانین خاصی را برای انتخاب رنگ در فاکتورها بررسی خواهیم کرد.

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

رنگ فاکتور رسمی

قبل از توضیح رنگ برگه فاکتور لازم به توضیح است که تعداد برگه های فاکتور فروش برای سازمان مالی مهم نیست. در هنگام تجارت باید یک فاکتور به فروشنده داده شود، یک فاکتور به خریدار داده شود و یک فاکتور در اسناد حسابداری قید شود بنابراین در تجارت عموما دو یا سه فاکتور صادر می شود.

کاغذ اولیه ارائه شده به مشتری سفید رنگ و از کاغذ 80 گرمی است. صفحات دوم و سوم زرد، آبی، صورتی یا قرمز هستند. جنس ورق دوم و سوم نسبت به ورق اول نازک تر و با کیفیت تر است که هر دو از کاغذ 40 تا 55 گرمی ساخته شده اند.

رنگ شماره فاکتور

یکی از مهمترین موارد در انتخاب رنگ فاکتور توجه به شماره فاکتور می باشد که طبق آیین نامه نمونه فاکتور رسمی شماره تمامی فاکتورها باید قرمز باشد. شماره سریال نباید تکرار شود و روی هر فاکتور باید شماره سریال خاصی چاپ شود. سازمان های مالی دستگاه های شماره گذاری شده دستی یا چاپ شماره سریال را نمی پذیرند. اگر اطلاعات فروشنده ثابت است، باید در مرحله چاپ در جایی که نیاز است چاپ شود.

رنگ فاکتور را با توجه به مواد کاغذ انتخاب کنید

یکی از نکات مهمی که در استفاده از رنگ های مختلف برای فاکتورها موثر است، نوع کاغذ فاکتور است و رنگ های موجود در فاکتور با توجه به نوع کاغذ انتخاب می شوند. در برخی از فاکتورهای چند صفحه ای از کاغذ کربن بدون نیاز به کربن استفاده می شود که باعث می شود آنچه در برگه اول درج شده در برگه دوم و سوم نیز بدون خروج از کاغذ کربن ثبت شود. نکته مهم در مورد استفاده از کاغذ کپی بدون کربن این است که هم برای چاپ جوهرافشان و هم برای چاپ لیزری مناسب هستند. این چاپ نشده است و باید با استفاده از چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپ افست روی آنها چاپ شود. رنگ کاربنی این کاغذها معمولا آبی یا مشکی است و توصیه می شود با توجه به رنگ انتخاب شده برای کاغذ و رنگ چاپ شده روی آن، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

چاپ فاکتور رسمی رنگی

فاکتور رسمی مانند فاکتور غیررسمی چاپ و به اداره مالی ارائه می شود، اما باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

این نوع فاکتورها باید در دو یا چند صفحه چاپ شوند. یکی از آنها به خریدار داده می شود و فروشنده می تواند در صورت نیاز دو یا چند مورد را نگه دارد.
فاکتورهای رسمی باید دارای شماره سریال باشند. شماره تایید شده توسط اداره دارایی یک عدد قرمز است که با چاپ افست با دستگاه اهرمی چاپ می شود.
رنگ هایی که برای این نوع فاکتور انتخاب می شود معمولا زرد و سفید است و در صورت نیاز مشتری به صفحه سوم این صفحه باید به رنگ صورتی چاپ شود. البته می توانید رنگ های دیگری را برای ورق دوم و سوم انتخاب کنید، تنها نکته مهم این است که برگه اول سفید باشد.
این فاکتورها باید با رنگ مشکی چاپ و نوشته شوند.
کاغذ استاندارد برای چاپ فاکتورهای رسمی A4 و A5 است. البته، کارشناسان عموماً استفاده از کاغذ A4 را برای فاکتورهای رسمی توصیه می کنند تا هنگام نوشتن لیست محصولات خود، فضای خالی نداشته باشید.

مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

انواع کاغذ در چاپ فاکتور رسمی

دور زدن فاکتور رسمی

قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *