ویژگی های مهم فاکتور رسمی معتبر با تایید دارایی

ویژگی های مهم فاکتور رسمی معتبر با تایید دارایی

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی 2 نکته مهم در فاکتور رسمی معتبر بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشتر به بررسی تفاوت فاکتور رسمی با فاکتور صوری پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

فاکتور رسمی معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

بر اساس قانون وزارت اقتصاد و دارایی، فاکتور رسمی، فاکتوری است که حاوی مشخصات کالا یا خدمات، مشخصات خریدار و فروشنده و زمان انجام معامله باشد. این فاکتورها بر اساس قوانین این وزارتخانه ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده صادر می شود.چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

 

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که بر کالاها و خدمات اخذ می شود. البته برخی از خدمات و کالاها معاف هستند.

در فاکتورهای رسمی 9 درصد مبلغ فاکتور مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و به مبلغ سررسید اضافه می شود. فروشنده یا شرکت فروش باید این 9% را به همراه اصل فاکتور به اداره مالیات تحویل دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هر فاکتور باید داشته باشد، شماره سریال و کد اقتصادی شرکت یا فروشنده فروشنده است، در غیر این صورت فاکتور غیر رسمی و فاقد اعتبار است. در صورت عدم رعایت این مشخصات در فاکتور، افراد جریمه می شوند.

ضمناً سایر اطلاعات از قبیل نام شرکت یا فروشنده، کد پستی، شناسه ملی و شماره ثبت بدون ابهام و اشتباه در فاکتور درج شود.

نرم افزار حسابداری
برای اینکه یک واحد تجاری بتواند فاکتورهای چاپی را به مشتریان خود ارائه دهد، ابتدا باید با اداره مالیات مکاتبه کند و پس از تایید سازمان نرم افزار حسابداری مورد استفاده واحد تجاری، می توانند از فاکتورهای چاپی استفاده کنند.چرا فاکتور رسمی مورد تایید دارایی؟

چگونه فاکتور رسمی صادر کنیم؟
فاکتور رسمی فاکتوری است که فروشنده در حین خرید و فروش کالا و در حین معامله به مشتری تحویل می دهد. این فاکتور با تایید سازمان امور مالیاتی مطابق قوانین و دستورالعمل های وزارت اقتصاد طراحی و مدیریت می شود.مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

بسیاری از واحدهای تجاری کوچک و بزرگ با ارسال نامه به سازمان های مالی و اخذ تاییدیه استفاده از نرم افزار حسابداری، فاکتورهای اضافی را به صورت چاپی برای مشتریان ارسال می کنند.

فاکتورهای چاپی مزیت هایی نسبت به فاکتورهای دست نویس دارند. از مزایا می توان به نبود خط و خش و سردرگمی در مشخصات اشاره کرد.مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

برای صدور فاکتور رسمی باید مشخصات با دقت و وضوح به سازمان امور مالیاتی ارسال شود. مشخصاتی که نقش مهمی در صدور فاکتورهای معتبر دارند عبارتند از:

  • کد اقتصادی
  • کارت شناسایی ملی
  • گواهی ارزش افزوده
  • توجه داشته باشید که برای اشخاص حقیقی فقط کد کشور الزامی است.

فاکتور رسمی
جلوی فاکتور معتبر، یک فاکتور ساختگی وجود دارد. این فاکتور مانند نمونه رسمی برای خرید و فروش استفاده می شود اما معتبر نیست. متاسفانه برخی از شرکت ها از این فاکتورها استفاده می کنند که بعدا برایشان دردسر ایجاد می کند.سفارش چاپ فاکتور رسمی دارایی

فاکتورهای رسمی و غیر رسمی

مقامات مالیاتی از طریق پیگیری های مستمر، فاکتورهای اصلی و غیر اصلی را تشخیص داده و متخلفان را شناسایی می کنند. در صورتی که مشخص شود فاکتور استفاده شده اصل نیست، شرکت و صاحب کالا مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.

از فاکتور رسمی استفاده کنید
استفاده از فاکتورهای رسمی در خرید و فروش توسط برخی واحدهای تجاری به منظور کاهش هزینه درآمد غیرقانونی است. متاسفانه برخی با اخذ کد اقتصادی در گواهی فوت از پرداخت مالیات اجتناب می کنند.

سازمان امور مالیاتی کشور.  لینک

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *