پیش فاکتور رسمی و صدور فاکتور رسمی

پیش فاکتور رسمی و صدور فاکتور رسمی

پیش فاکتور رسمی و صدور فاکتور رسمی ویژگی های مهم فاکتورهای رسمی فاکتورهای رسمی فاکتورهایی هستند که طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی طراحی و تنظیم می شوند. طبق ماده 19 قانون مالیات، این فاکتورها به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نیز شناخته می شوند. چاپ فاکتور رسمی

 

مشخصات مهم برای صدور فاکتورهای رسمی

فاکتورهای رسمی، فاکتورهایی هستند که طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی طراحی و مدیریت می شوند. طبق ماده 19 قانون مالیات، این فاکتورها به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نیز شناخته می شوند.

با پیشرفت ها و به روز رسانی های نرم افزار حسابداری، فاکتورهای رسمی امروزی اکثراً چاپ می شوند که مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال در این فاکتورها دیگر شاهد خط و خش، نامشخص بودن مشخصات یا قیمت کالا و … نیستیم. زمان چاپ و ارائه این فاکتورها نیز کوتاهتر بوده و فاکتورها در سریع ترین زمان ممکن چاپ و تحویل می شوند.تفاوت فاکتور رسمی معتبر با فاکتور غیر معتبر

مشخصات چاپ فاکتورهای رسمی:
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم در این مقاله به بررسی 3 ویژگی مهم این عوامل می پردازیم. این 3 ویژگی عبارتند از:

نوع کاغذ:
نوع کاغذ بستگی به انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی دارد. کاغذ انتخابی برای چاپ 80 گرم اندونزیایی است. این کاغذها برای استفاده در چاپگرها مناسب هستند. برای کاغذ دستخط، از کاغذ 60 گرمی و کاغذ کپی بدون کربن استفاده کنید.مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

مشخصات فاکتور رسمی

تعداد برگه:
تعداد کپی یا صفحات نیز به انتخاب فرد بستگی دارد و فاکتور می تواند 2 یا 3 صفحه باشد. سایز ورق معمولا A4 است، بنا به درخواست مشتری می تواند A5 باشد.

شماره سریال:
مهمترین ویژگی فاکتور رسمی، نوع چاپ شماره سریال آن است. شماره سریال باید برجسته شده و با ملخ و قرمز چاپ شود.

دانلود رایگان نمونه فایل فاکتور رسمی اکسل – psd – word – pdf – excel

 

مهم ترین ویژگی های فروش فاکتور رسمی را بررسی کنید

برای خرید و فروش فاکتورهای رسمی باید به چند نکته توجه کرد. به عنوان مثال شماره سریال، مشخصات، نوع کاغذ و … مهمترین مشخصاتی است که قبل از خرید این فاکتورها باید در نظر گرفته شود.

این فاکتورها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و شرایط قانونی وزارت اقتصاد و دارایی طراحی و به فروش می رسد. این فاکتورها برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود.مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

توجه به این نکته مهم است که هنگام نوشتن یا استعلام یا تحویل فاکتور نباید موارد کوچک را کنار بگذارید زیرا بعداً مشمول جریمه مالیاتی خواهید شد.

مشخصات عمومی و مهم
هنگام پر کردن فاکتور رسمی باید نام، نام شرکت، کد اقتصادی، مشخصات کالا یا خدمات، قیمت اصلی و در صورت وجود کسری یا مالیات، قید شود.

لطفا توجه داشته باشید که در صورت دست نویس بودن فاکتور باید به تمامی موارد رعایت شود. بسیاری از فاکتورهای دیگر با نرم افزار حسابداری طراحی و چاپ می شوند و دیگر ابهامی ندارند.

فاکتور رسمی فروش

صاحبان کلیه واحدهای تجاری بزرگ و کوچک موظف به ارائه فاکتور به مشتریان خود هستند و نمی توانند از ارائه فاکتور خودداری کنند. چون غیرقانونی و مجرمانه است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این فاکتورها، تاریخ ثبت قرارداد خرید است. تاریخ و زمان خرید یا فروش کالا باید در فاکتور قید شود.

برای اطلاع از سایر ویژگی های این فاکتورها می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *