چرا یک فاکتور رسمی صادر می کنیم؟

چرا یک فاکتور رسمی صادر می کنیم؟

همانطور که می دانید صدور فاکتور رسمی یکی از مهمترین اقداماتی است که هر واحد تجاری باید انجام دهد.
صدور فاکتور رسمی

استفاده اولیه از فاکتورهای پیش فروش برای فروشندگان و مشتریان است.

صورتحساب در حسابداری مشاغل کوچک یک هدف مهم را دنبال می کند: تعهد مشتری به پرداخت هزینه خدمات شما. فاکتورها تأییدیه کتبی قراردادهای پرداخت بین کسب و کار شما و مشتریانش را ارائه می دهند.

فاکتورها شرایط پرداخت شما را تعیین می کنند و به شما امکان می دهند خدمات را سریعتر پرداخت کنید.

سه بخش اصلی فاکتور رسمی

مشخصات فروشنده
مشخصات خریدار
شرح کالاها یا خدمات مورد معامله

بخشی که شامل مشخصات خریدار و فروشنده در هنگام صدور فاکتور رسمی است

نام حقیقی یا حقوقی شخص
شماره اقتصادی
درج کارت ملی
آدرس کامل در استان: شهر و آدرس شرکت یا محل کار رسمی
درج کد پستی (10 رقمی)
تلفن / فکس

قسمتی از فاکتور رسمی که مشخصات کالا و خدمات معامله در آن درج می شود

توضیحات محصول/خدمت
تعداد محصولات
واحد های اندازه گیری
مبلغ به واحد (ریال وارد کنید)
مبلغ کل (ریال)
مبلغ تخفیف (ریال/درصد)
مجموع بعد از تخفیف (ریال)
مجموع مالیات و عوارض کالا یا خدمات (ریال)
مجموع مبلغ کل و مجموع مالیات

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

هدف از فاکتور چیست؟

اساسی ترین هدف فاکتور ارائه سابقه فروش است تا مشتری بتواند از حق خود استفاده کند. اما عوامل دارای اهداف مهم دیگری نیز هستند که برخی از آنها ممکن است بلافاصله آشکار نشوند. موارد زیر کاربرد اصلی فاکتورها است
1. نگهداری اسناد

فاکتورها همه فروش های شما را ثبت می کنند، بنابراین می توان از آنها برای مقاصد حسابداری استفاده کرد. فاکتورها مستنداتی از تاریخچه مالی کسب و کار شما ارائه می دهند.

آنها تمام درآمد کسب و کار را از طریق فروش دنبال می کنند و می توانند به شما کمک کنند سود و جریان نقدی خود را اندازه گیری کنید.
2. ثبت مالیات

فاکتور فروش شما اسنادی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند اطلاعات فهرست شده در اظهارنامه مالیاتی خود را هر سال تأیید کنید.

IRS به همه صاحبان مشاغل کوچک توصیه می کند که سوابق خلاصه روزانه تراکنش های تجاری خود، از جمله فاکتورها را نگه دارند.
3. حمایت قانونی

فاکتورها به محافظت از مشاغل کوچک در برابر ادعاهای جعلی کمک می کنند زیرا فاکتورها جزئیات خدماتی را که به مشتریان ارائه کرده اید و زمان انجام کار ارائه می دهند.

فاکتور همچنین مبلغی را که مشتری موافقت کرده است برای خدمات شما بپردازد را مستند می کند و فاکتور امضا شده به عنوان یک توافق نامه الزام آور قانونی عمل می کند.
4. بازاریابی

سوابق فاکتور شما می تواند به شما در ایجاد استراتژی برای بازاریابی کسب و کارتان کمک کند.

می‌توانید فاکتورهای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمان‌های اوج مصرف، زمانی که تقاضای خدمات بیشترین، محبوب‌ترین و کمترین خدمات را دارد و سایر روندها در کسب‌وکارتان تعیین کنید.

هنگامی که این روندها شناسایی شدند، می توانید استراتژی های بازاریابی هوشمند و مبتنی بر داده را برای رشد کسب و کار خود توسعه دهید.
5. ردیابی موجودی

اگر کسب و کار شما دارای موجودی است، فاکتورهای فروش می توانند به شما در پیگیری موجودی و پیش بینی تقاضای آینده بر اساس فروش گذشته کمک کنند.

می توانید از نرم افزار برای ردیابی خودکار موجودی در برابر فاکتورها استفاده کنید یا می توانید سیستم ردیابی دستی خود را بسازید

فاکتور رسمی برای چیست؟

فاکتورهای رسمی برای ایجاد قرارداد فروش بین یک تجارت و مشتری استفاده می شود.  برای مشاغل کوچک، فاکتورها برای اطمینان از پرداخت به موقع خدمات ارائه شده با ارائه سندی به مشتری که مبلغ بدهی، شرایط پرداخت، تاریخ سررسید فاکتور و فهرست دقیق خدمات ارائه شده را مشخص می کند، استفاده می شود.  صورتحساب حرفه ای به کسب و کارها کمک می کند تا برای خدمات خود سریعتر پول دریافت کنند. چرا به فاکتور نیاز دارم؟  کسب و کارها باید فاکتورهایی را برای پرداخت ایمن از مشتریان صادر کنند.  فاکتورها توافق نامه های الزام آور قانونی بین یک کسب و کار و مشتریان آن هستند زیرا اسناد خدمات انجام شده و پول بدهی را ارائه می دهند.  فاکتورها همچنین به کسب و کارها کمک می کنند تا فروش و مدیریت امور مالی را دنبال کنند.  فاکتورها داده های ارزشمندی را در مورد فروش شما در طول زمان ارائه می دهند و می توانند به شما در پیش بینی های دقیق تجاری کمک کنند.  فاکتورها همچنین به شما کمک می کنند تا میانگین زمان دریافت پرداخت از مشتریان را تعیین کنید، که به شما در مدیریت جریان نقدی کمک می کند. تفاوت فاکتور و سفارش خرید چیست؟  فاکتور سندی است که توسط یک کسب و کار برای درخواست پرداخت برای خدمات ارائه شده به مشتریان ارسال می شود.  صاحبان مشاغل اغلب پس از اتمام پروژه برای ارائه سابقه کاری و درخواست پرداخت فاکتور ایجاد می کنند.  برخلاف فاکتور، سفارش خرید سندی است که خریدار برای درخواست کالا یا خدمات از یک تجارت استفاده می کند.  سفارشات خرید قبل از فاکتور ایجاد می شوند و شرایط فروش آتی را مشخص می کنند.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *