نکات مهم درباره فاکتور رسمی تایید دارایی

نکات مهم درباره چاپ فاکتور رسمی تایید دارایی

فاکتور رسمی به معنای هر فاکتور کتبی است. در واقع مصوبات مالیاتی امضایی است که بین تجار صورت می گیرد. در این فاکتور مشخصات محصول، تاریخ خرید و قیمت درج شده است. فاکتورهای رسمی تقریباً در همه دسته ها استفاده می شوند و در تمام معاملات ظاهر می شوند. در ادامه فاکتور رسمی، اصل فاکتور، تحریر و بسیاری موارد دیگر را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

میخواهید فاکتور مورد تایید دارایی با شماره ملخی داشته باشید که با نمونه قبلی هیچ تفاوتی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد، صورتحساب کالا و خدمات مورد تایید دارایی می‌خواهید، فاکتور رسمی ارزش افزوده با شماره برجسته قرمز رنگ نیاز دارد، خرید با ما در تماس باشید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید.

 

همه چیز در مورد فاکتورهای رسمی

تعریف فاکتور رسمی یکی از ساده ترین موارد برای تعریف است. در این راستا یعنی در زمینه تنظیم فاکتورها رعایت قوانین وزارت امور اقتصادی حائز اهمیت است. این صورتحساب مطابق ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده به تایید وزارت دارایی رسیده است.

در اکثر معاملات و خرید و فروش ها درخواست فاکتور بدیهی است. این امر با تولید ماشین های چاپ و مکانیزه شدن فرآیند افزایش یافته است، نرم افزار حسابداری در صورتحساب کمک می کند. این نرم افزارها به شما کمک می کند تا بتوانید انواع فاکتورها را طراحی کنید و برای هر شغل و شغلی مناسب هستند. چاپ این کاغذها کار بسیار ساده ای است که به هیچ وجه وقت افراد را تلف نمی کند.

فاکتورهای رسمی و تایید شده دارایی

هر سندی که فروشنده به عنوان صورتحساب در معامله با مهر یا امضا تحویل می دهد و از طرف طرفین معامله ملک ارائه می شود رسمی است و برای هر دو طرف ایجاد حقوق می کند. بنابراین رسمی شدن فاکتور منوط به پذیرش سازمان امور مالیاتی است.

ظاهر یک فاکتور رسمی

نوع کاغذ فاکتور اصلا مهم نیست و متناسب با سلیقه شما قابل تغییر است. به عنوان مثال، کاغذ چاپگر 80 گرم، کاغذ دستخط یا کربن 60 گرم، یا کاغذ کربن شل توصیه می شود.

انتخاب تعداد فاکتورها نیز به سلیقه افراد بستگی دارد. فاکتورها می توانند دو یا سه صفحه باشند. اندازه کاغذ نیز در افراد مختلف متفاوت است. کاغذ A4 معمولا استفاده می شود.

جهت چاپ فاکتور رسمی صورتحساب کالا و خدمات با شماره ملخی برجسته قرمز رنگ مورد تایید دارایی همین الان مشخصات شرکت خود را برای ما ارسال نمایید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت خود را هر جای تهران (مرکز تهران، شمال تهران، جنوب تهران، شرق تهران یا مرکز تهران) دریافت نمایید.

تفاوت فاکتور رسمی با فاکتور غیر رسمی چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، فاکتورهای رسمی فرمت خاصی دارند و با استانداردهای دارایی مطابقت دارند. اگر فاکتور غیر رسمی و فقط برای مرجع خریدار باشد، به سادگی استانداردهای لازم را برآورده نمی کند. برای مثال فاکتور فروشگاهی یک فاکتور غیررسمی است. سایر عوامل غیر رسمی شامل عوامل شخصی، موجودی و غیره است.

 

فاکتورهای رسمی در کدام مشاغل مهم هستند؟

فعالیت اقتصادی مشاغل مختلف با استفاده از عوامل رسمی سازمان مالیاتی کشور به راحتی قابل پیگیری است. در این راستا با اجرای طرح جامع مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور علاوه بر مالکان اشخاص حقوقی، بازاریابان نیز مشمول شماره اقتصادی می شوند. شرکت های دارای گواهی ارزش افزوده باید فاکتورهای رسمی ارائه دهند.

این شرکت ها می توانند کوچک یا بزرگ باشند. در هر صورت برای پرداخت به مشتری موظف به صدور فاکتور رسمی طبق استاندارد دارایی می باشند. بر اساس بند 148 قانون مالیات های مستقیم، هرگونه هزینه مستند به طور کلی منوط به تایید سازمان مالیاتی است. عدم صدور فاکتور رسمی برای کارمزد تراکنش موجب جریمه می شود.

 

چاپ فاکتور رسمی

یکی از ویژگی های اصلی چاپ فاکتور رسمی چاپ شماره سریال آن است. در نمونه چاپ شده فاکتور باید قرمز باشد که هزینه زیادی دارد. البته فاکتورهای دست نویس نیز دارای خطا هستند.

یکی از بهترین راه حل ها استفاده از نرم افزار فروش است که علاوه بر دسترسی به گزارشات فروش، امکان چاپ فاکتورهای رسمی و اخذ تاییدیه از اداره مالیات را نیز داشته باشد. از نرم افزار اکسل نیز می توان برای صورتحساب استفاده کرد، اما این نرم افزار مورد تایید وزارت دارایی نیست زیرا نمی تواند شماره سریال فاکتور رسمی را تایید کند.

لازم به ذکر است در صورتی که هزینه کم و ناچیز باشد و فاکتور رسمی در قبال آن مبلغ از فروشنده دریافت نشود، می توان هزینه را در مجموعه حقوق و دستمزد لحاظ کرد.

 

آیا همه مشاغل می توانند فاکتور رسمی داشته باشند؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که صورتحساب رسمی فقط توسط واحدهای تجاری بسیار بزرگ یا شرکت های بزرگ با صدها کارمند و میلیاردها دلار فروش استفاده می شود؛ اما حقیقت این است که همه مشاغل باید از عامل رسمی برای اقتصادی که انجام می دهند استفاده کنند. فعالیت هایی که باعث شفافیت می شود. در واقع همه مشتریان در قبال پولی که دریافت می کنند حق دریافت فاکتور رسمی را دارند.

 

ویژگی های فاکتورهای رسمی تایید شده

قبلاً گفتیم که باید بر حسب نیاز فاکتور صادر شود که در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.

شماره سریال: مهمترین ویژگی فاکتور تایید شده رسمی، نوع چاپ شماره سریال آن است. شماره سریال فاکتور رسمی باید برجسته و با رنگ قرمز چاپ شود.

اطلاعات خریدار و فروشنده: کالاها و خدمات ارائه شده باید با اعلام تعداد و قیمت توضیح داده شود و تخفیف نیز اعمال و نمایش داده شود.

امضا و مهر: در نهایت آخرین ویژگی این است که فاکتور خط و خش نداشته باشد و داخل آن مهر و امضا باشد.

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی

اگر نیاز به فاکتور رسمی مورد تایید دارایی شماره ملخی برجسته قرمز رنگ دارید، فاکتور رسمی برای شرکت تازه تاسیس نیاز دارید، فاکتور رسمی ملخی شما تمام شده و نیاز به تجدید چاپ دارید، بعضی از شماره های فاکتور رسمی دارایی شما خراب شده و نیاز به چاپ مجدد شماره های خاصی از فاکتور رسمی با شماره ملخی دارید، اگر فاکتور رسمی تهیه کرده اید ولی مورد تایید دارایی نیست و شماره برجسته ملخی ندارد، خیلی عجله دارید و باید همین امروز سفارش فاکتور رسمی با شماره ملخی به دستتان برسد، میخواهید فاکتور مورد تایید دارایی با شماره ملخی داشته باشید که با نمونه قبلی هیچ تفاوتی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد، صورتحساب کالا و خدمات مورد تایید دارایی می‌خواهید، فاکتور رسمی ارزش افزوده با شماره برجسته قرمز رنگ نیاز دارد، خرید با ما در تماس باشید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید.
جهت چاپ فاکتور رسمی صورتحساب کالا و خدمات با شماره ملخی برجسته قرمز رنگ مورد تایید دارایی همین الان مشخصات شرکت خود را برای ما ارسال نمایید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت خود را هر جای تهران (مرکز تهران، شمال تهران، جنوب تهران، شرق تهران یا مرکز تهران) دریافت نمایید.
توجه داشته باشید که فاکتورهای بالا صرفا جهت صدور فاکتور رسمی دستی قابل استفاده هستند. اگر تصمیم دارید کامپیوتری فاکتور صادر نمایید حتما قبل از سفارش چاپ فاکتور رسمی به ما اطلاع دهید.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *