معنی رنگ در فاکتور رسمی

معنی رنگ در فاکتور رسمی

قبل از بررسی معنی رنگ در فاکتور رسمی قصد بررسی و توضیح فاکتور رسمی را داریم. صورتحساب‌های رسمی، صورتحساب‌هایی هستند که طبق قانون وزارت اقتصاد و دارایی تعیین می‌شوند و ویژگی‌های فاکتورهای رسمی شناسایی شده توسط دارایی‌ها در ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده است.چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

امروزه با مکانیزه شدن حسابداری در تمامی اقشار، بسیاری از شرکت ها از نرم افزارهای حسابداری برای صدور فاکتور استفاده می کنند. در این صورت می توانند به صورت خودکار فاکتورها را در قالب های مختلف مورد نظر خود صادر و چاپ کنند، مانند پیش فاکتور، فاکتور فروشگاهی، فاکتور رسمی، فاکتور غیر رسمی، انتقال انبار، فاکتور شخصی، فاکتور دمو و غیره می باشد.

ترتیب و معانی رنگ ها در فاکتور رسمی

فاکتورها یکی از مهم ترین اسناد تجاری در هر کسب و کاری هستند، بنابراین باید به نحوی با قوت قانونی کافی تنظیم شوند. بنابراین فقط فاکتورهای رسمی می توانند توسط ادارات مربوطه مانند وزارت امور مالیاتی و دارایی تایید شوند.

همچنین فقط فاکتورهای رسمی در مراجع قانونی و دادگاه قابل استناد هستند. بنابراین برای اطمینان از ارزش فاکتور، مهم ترین نکته توجه به ویژگی های فاکتور رسمی است. در این صورت چیدمان و معنی رنگ ها در فاکتور رسمی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. البته سایر فاکتورهای فروش غیررسمی که تنها به درخواست خریدار صادر می شوند نیز در رنگ های متنوع قابل طراحی و چاپ می باشند.

در این مقاله به بررسی چند نکته کلیدی در مورد چیدمان و معنای رنگ ها در فاکتورهای رسمی می پردازم.

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

 

کاربرد رنگ در فاکتور رسمی

هیچ محدودیت خاصی برای رنگ فاکتورهای تایید شده توسط اداره دارایی وجود ندارد. بدین ترتیب می توان فاکتورهای چاپی یک، دو و چهار رنگ را برای ارسال به سازمان تهیه کرد. اما به طور سنتی و البته برای صرفه جویی در هزینه ها، فاکتورها به صورت یک یا دو رنگ چاپ می شوند. به طور معمول، هنگام چاپ فاکتورها با استفاده از چاپ تک یا دو رنگ، به هر برگه فاکتور رنگ خاصی اختصاص داده می شود.

سفارش چاپ فاکتور رسمی دارایی

استفاده از کاغذ رنگی علاوه بر تنوع بخشیدن و زیباسازی فاکتورها، تقسیم بندی و کاربرد هر تکه کاغذ را نیز تعیین می کند. انتخاب این رنگ منوط به رعایت قوانین خاصی است که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

1- رنگ فاکتور

قبل از توضیح رنگ فاکتور لازم به توضیح است که مقدار فاکتور برای مدیریت دارایی مهم نیست. اما از آنجایی که هر کسب و کاری باید یک فاکتور برای فروشنده تهیه کند، یکی برای ثبت در اسناد حسابداری و دیگری برای خریدار، یک فرم چهار صفحه ای تهیه می شود.
اولین برگه ای که به مشتری عرضه می شود سفید است و معمولاً از کاغذ 80 گرمی ساخته می شود. برگه های دوم، سوم و چهارم معمولا از رنگ های آبی، زرد و صورتی انتخاب می شوند. به طور معمول، ورق های دوم، سوم و چهارم نازک تر و کیفیت پایین تری دارند (40 تا 55 گرم).

 

2- رنگ شماره فاکتور

موضوع مهم دیگر در زمینه رنگ فاکتور توجه به شماره سریال فاکتور است. طبق آیین نامه صدور فاکتور رسمی این شماره سریال باید قرمز باشد. همچنین همانطور که از نام آن پیداست، این شماره سریال قابل تکرار نیست؛ هر فاکتور باید یک شماره سریال منحصر به فرد روی آن چاپ شده باشد. در واقع، شماره سریال درج شده در هر فاکتور نباید چاپ شود. به همین دلیل معمولاً شماره سریال فاکتور توسط دستگاه مخصوصی به رنگ قرمز به وضوح روی فاکتور نوشته می شود. بنابراین لازم به ذکر است که دستگاه های شماره گیری دستی و شماره های چاپی مورد قبول نمایندگی املاک نمی باشد.
همچنین توصیه می شود در صورت ثابت بودن اطلاعات فروشنده، این اطلاعات در مرحله چاپ نیز در فرم چاپی درج شود.

3- رنگ فاکتور با توجه به نوع کاغذ

نکته دیگر در مورد استفاده از رنگ های مختلف برای فاکتورها مربوط به جنس کاغذ است. گاهی اوقات فاکتورهای چند صفحه ای با استفاده از کاغذ کپی بدون کربن (بدون نیاز به کاغذ کپی) ساخته می شوند. این کمک می کند تا همه چیزهایی که در برگه اول در برگه های دوم و سوم وارد شده اند بدون باقی ماندن کپی های کربنی بین برگه های فاکتور ثبت شوند. اما نکته اینجاست که کاغذ کپی بدون کاربن برای چاپ با پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان مناسب نیست و باید با چاپگرهای ماتریس نقطه ای یا دستگاه های چاپ افست چاپ شود. در ضمن رنگ کربن این کاغذها معمولا مشکی یا آبی است و توصیه می شود رنگ کاغذ مناسب را انتخاب کرده و با توجه به رنگ انتخابی روی آن چاپ کنید.

 

رنگ شماره فاکتور چه رنگی باید باشد؟

یکی از مهمترین موارد در انتخاب رنگ فاکتور توجه به شماره فاکتور می باشد که طبق آیین نامه نمونه فاکتور رسمی شماره تمامی فاکتورها باید قرمز باشد. شماره سریال نباید تکرار شود و روی هر فاکتور باید شماره سریال خاصی چاپ شود. سازمان های مالی دستگاه های شماره گذاری شده دستی یا چاپ شماره سریال را نمی پذیرند. اگر اطلاعات فروشنده ثابت است، باید در مرحله چاپ در جایی که نیاز است چاپ شود.
رنگ فاکتور را با توجه به مواد کاغذ انتخاب کنید

یکی از نکات مهمی که در استفاده از رنگ های مختلف برای فاکتورها موثر است، نوع کاغذ فاکتور است و رنگ های موجود در فاکتور با توجه به نوع کاغذ انتخاب می شوند. در برخی از فاکتورهای چند صفحه ای از کاغذ کربن بدون نیاز به کربن استفاده می شود که باعث می شود آنچه در برگه اول درج شده در برگه دوم و سوم نیز بدون خروج از کاغذ کربن ثبت شود. نکته مهم در مورد استفاده از کاغذ کپی بدون کربن این است که هم برای چاپ جوهرافشان و هم برای چاپ لیزری مناسب هستند. این چاپ نشده است و باید با استفاده از چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپ افست روی آنها چاپ شود. رنگ کاربنی این کاغذها معمولا آبی یا مشکی است و توصیه می شود با توجه به رنگ انتخاب شده برای کاغذ و رنگ چاپ شده روی آن، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *