فاکتور رسمی دارایی و بستن حساب های مالی

فاکتور رسمی دارایی و بستن حساب های مالی

بستن حساب های مال نیاز به فاکتور رسمی دارایی دارد. اگر برای بستن حساب های مالی و مالیاتی خود به فاکتور رسمی نیاز دارید با ما در ارتباط باشید. اگر نیاز به فاکتور رسمی مورد تایید دارایی شماره ملخی برجسته قرمز رنگ دارید، فاکتور رسمی برای شرکت تازه تاسیس نیاز دارید، فاکتور رسمی ملخی شما تمام شده و نیاز به تجدید چاپ دارید، بعضی از شماره های فاکتور رسمی دارایی شما خراب شده و نیاز به چاپ مجدد شماره های خاصی از فاکتور رسمی با شماره ملخی دارید، اگر فاکتور رسمی تهیه کرده اید ولی مورد تایید دارایی نیست و شماره برجسته ملخی ندارد، خیلی عجله دارید

محاسبه سود و زیان در پایان هرسال مالی و صفر نمودن آن در دوره جدید

  • جلوگیری از ارسال پیام های انبوه
  •  اجرای بستن حساب

مرحله 1: مانده حساب ها را به طور موقت ببندید و یک سند افتتاحیه موقت به عنوان اولین سند حسابداری برای سال مالی آینده (قبل از تهیه صورت های مالی) ایجاد کنید.

مرحله دوم: قسمت صدور کوپن حسابداری را در نرم افزار سیستم مالی جدید در کل واحد قفل کنید تا صدور هر گونه کوپن حسابداری سال قبل از جمله صدور واحد و ستاد توسط مدیر مالی کنترل شود.

(هنگام تهیه صورتهای مالی گر نیاز به فاکتور رسمی مورد تایید دارایی شماره ملخی برجسته قرمز رنگ دارید، فاکتور رسمی برای شرکت تازه تاسیس نیاز دارید، فاکتور رسمی ملخی شما تمام شده و نیاز به تجدید چاپ دارید، بعضی از شماره های فاکتور رسمی دارایی شما خراب شده و نیاز به چاپ مجدد شماره های خاصی از فاکتور رسمی با شماره ملخی دارید، اگر فاکتور رسمی تهیه کرده اید ولی مورد تایید دارایی نیست و شماره برجسته ملخی ندارد، خیلی عجله دارید و باید همین امروز سفارش فاکتور رسمی با شماره ملخی به دستتان برسد، میخواهید فاکتور مورد تایید دارایی با شماره ملخی داشته باشید که با نمونه قبلی هیچ تفاوتی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد، صورتحساب کالا و خدمات مورد تایید دارایی می‌خواهید، فاکتور رسمی ارزش افزوده با شماره برجسته قرمز رنگ نیاز دارد، خرید با ما در تماس باشید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت با شماره ملخی قرمز مورد تایید را از ما تحویل بگیرید. )

مرحله 3: سند حسابداری “تسویه مانده حساب” را تکمیل کنید

(پس از دریافت صورتهای مالی حسابرسی شده)

مهم: مانده حساب پایانی فقط شامل اسناد نهایی حسابداری است.

چطور حساب دائمی را ببندید؟

ابتدا یک حساب دائمی با مانده بدهی (مانند دارایی) بستانکار می شود و معادل آن به حساب مانده پایانی واریز می شود. حساب های دارای مانده اعتباری مانند سرمایه، بدهی و ذخایر پس از آن به حساب مانده پایانی بستانکار می شوند.

چطوری حساب موقت را ببندید؟

حساب موقت یا حساب سود (درآمد) حسابی است که از دوره قبل پذیرفته نشده و به دوره بعدی منتقل نمی شود. این حساب ها در ابتدای سال مالی صفر و در پایان سال مالی صفر می شوند. سال مالی ماهیت حساب (به عنوان مثال، مانده بدهی، حساب اعتباری، به طور خلاصه، بدهی های سفته باز)

حساب های موقت بسته به ماهیت بدهکار یا بستانکار در پایان دوره مالی به سرمایه اضافه یا از آن کسر می شود.

مرحله اول

بنابراین لازم است قبل از تهیه صورت‌های مالی سال قبل، مانده حساب‌های مندرج در تراز آزمایشی در نرم‌افزار نظام مالی جدید به‌طور موقت تسویه شود تا همزمان با آن انجام شود. تهیه صورتهای مالی سال قبل. ، می توانید از تعادل استفاده کنید (13xx) نیز موجود است.

لازم به ذکر است در مرحله اول تسویه حساب، می توان برخی از اقلام را به صورت سیستمی در نرم افزار سیستم مالی جدید (نسخه جدید) کنترل کرد تا در صورت انتخاب گزینه توسط کاربر. در صورت وجود هرگونه مشکل، نرم افزار به طور موقت از بسته شدن موجودی حساب جلوگیری می کند

مرحله دوم

با همکاری مدیریت مالی، می توانید با فعال سازی دوره مالی، با صدور کوپن حسابداری سال مالی قبل، سیستم مالی جدید در نرم افزار را به صورت خودکار اصلاح کنید.

سطح سوم

پس از دریافت صورت های مالی حسابرسی شده، در صورت نهایی شدن اسناد حسابداری و بسته شدن مانده حساب (گزینه مربوطه فعال می شود)، دیگر امکان صدور اسناد حسابداری سال قبل وجود ندارد.

اولین مرحله را برای بستن حساب خود انجام دهید

1: تأیید کلیه رسیدهای کلیه انبارها (رتبه بندی، صدور اسناد حسابداری – شناسایی کد اعتبار) و نهایی کردن و انتشار شماره سند نهایی.

1-1- تایید و نهایی شدن کلیه دریافتی ها از حوزه فیش های دریافتی از واحد تابعه.

(انبار کالا – رسید – دریافتی از واحد)

2: تایید کلیه حواله های ارسالی و نهایی کردن و انتشار شماره سند نهایی

3: گواهی املاک صادر شده در این ستون (ویرایش و تکمیل گواهی ملک) را تکمیل و دارایی ها را نهایی کنید.

4: انبارداری کلیه انبارها طبق دستورالعمل 51/93442 – 13xx/12/7

1-4- گردش ریالی انبار را به ارقام ترازنامه مطابقت دهید

2-4- مبلغ ریالی گزارش شده توسط ملک (دارایی ها و ارقام ترازنامه) را مطابقت دهید.

3-4- آیکون نمایش سند در تمامی ردیف های کارت کالا فعال است

5: صدور اسناد کاهش و کاهش انبار ناشی از موجودی کالا و رعایت ماده 49 آیین نامه.

6: ثبت اسناد حسابداری خدمات ارائه شده از قبیل: مشاغل، اجاره، انرژی، پاداش بازنشستگی، حقوق و مزایا و حقوق پرسنل و ..

1-6- اگر هزینه تعیین شده است از سرفصل های هزینه های جاری و بدهی استفاده کنید.

2-6- در صورت برآورد از عنوان برای صرفه جویی در هزینه های محقق شده پرداختی استفاده کنید.

7- با حساب های دریافتنی، رابط درآمد، وجوه، حساب های بانکی استخراج نشده، درآمد ارسالی به ستاد و …

1-7- فهرست حساب های دریافتنی جداگانه برای بانک ها، نیروهای مسلح، هیأت های امداد و بیمه های طرف قرارداد در تاریخ 7 آذر 1392 تهیه شود.

8- ثبت سود سپرده های آماده به کار دو منظوره در درآمدهای غیرعملیاتی.

در این مقاله سعی کرده ایم نحوه بستن حساب بانکی و نحوه حذف حساب بانکی مسدود شده را به شما ارائه دهیم.

جهت چاپ فاکتور رسمی صورتحساب کالا و خدمات با شماره ملخی برجسته قرمز رنگ مورد تایید دارایی همین الان مشخصات شرکت خود را برای ما ارسال نمایید و همین امروز فاکتور رسمی شرکت خود را هر جای تهران (مرکز تهران، شمال تهران، جنوب تهران، شرق تهران یا مرکز تهران) دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که فاکتورهای بالا صرفا جهت صدور فاکتور رسمی دستی قابل استفاده هستند.

اگر تصمیم دارید کامپیوتری فاکتور صادر نمایید حتما قبل از سفارش چاپ فاکتور رسمی به ما اطلاع دهید

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *