تفاوت فاکتور رسمی معتبر با فاکتور غیر معتبر

تفاوت فاکتور رسمی معتبر با فاکتور غیر معتبر

همانطور که می دانید فاکتور رسمی فاکتوری است طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی که تمامی واحدهای تجاری بزرگ و کوچک باید هنگام فروش یا معامله کالا یا خدمات آن را نگه داشته و به مشتریان ارائه دهند.

تفاوت های ظاهری فاکتور رسمی معتبر با فاکتور صوری

همانطور که می دانید فاکتور رسمی فاکتوری است طبق قوانین وزارت اقتصاد و دارایی که تمامی واحدهای تجاری بزرگ و کوچک باید هنگام فروش یا معامله کالا یا خدمات آن را نگه داشته و به مشتریان ارائه دهند.

اما در عین حال، برخی از فاکتورهای موجود در بازار ممکن است فقط شبیه فاکتورهای اصلی بوده و در واقع جعلی باشند. چگونه آن را شناسایی کنیم؟ در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد.ویژگی های مهم فاکتور رسمی معتبر با تایید دارایی

فاکتور رسمی
برخی از مشاغل ممکن است از فاکتورهای رسمی برای اهداف مختلف استفاده کنند. اما استفاده از این آسان نیست زیرا اداره مالیات می تواند فاکتور اصلی را به صورت چهره تشخیص دهد. سازمان مالیاتی می تواند با بررسی کد اقتصادی فروشنده، قانونی بودن شرکت فروش را بررسی کند.مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

علاوه بر این، می تواند با بررسی شرکت یا فروشنده ای که فاکتور را صادر می کند، اصالت کارت ملی آنها را بررسی کند.

فاکتور رسمی معتبر

همچنین با اندازه گیری مشخصات مندرج در فاکتور و خود محصول می توان به تفاوت در شرکت صورتحساب و نوع فعالیت پی برد.مشخصات چاپ فاکتور رسمی دارایی

راه دیگر برای تشخیص رسمی بودن فاکتور، بررسی چک های بانکی، فیش های سپرده و سایر اسناد مالی است.

توجه داشته باشید که فاکتورهایی که با استفاده از نرم افزار اکسل طراحی و توسط چاپگرهای معمولی چاپ می شوند همیشه مورد تایید سازمان مالی نیستند.

شماره سریال فاکتور باید با رنگ قرمز مشخص شود.

 

فاکتور رسمی معتبر چه ویژگی های مهمی دارد؟

فاکتور رسمی سند معتبری است که طبق قانون و با نظارت وزارت اقتصاد و دارایی تهیه می شود و شامل جزئیات مهم و دقیق خرید و فروش می باشد.

فاکتورهای رسمی بر روی کاغذ 80 گرمی یا 60 گرمی، سایز A4 یا A5 و نسخه های دو یا سه صفحه ای طراحی و چاپ می شوند.سفارش چاپ فاکتور رسمی دارایی

اما هر فاکتور رسمی برای تایید وزارت اقتصاد و دارایی به غیر از موارد فوق به ویژگی های مهم دیگری نیاز دارد.

مهمترین ویژگی های یک فاکتور
یکی از مواردی که هر فروشنده یا خریدار باید بداند این است که فاکتور باید واضح و بدون خط و ابهام باشد. این موارد می تواند افراد را در معرض جرایم مالیاتی و سایر مشکلات قرار دهد.

به همین دلیل بسیاری از واحدهای تجاری سعی در رفع این مشکل با نرم افزارها و برنامه های جدید حسابداری دارند. با این نرم افزارها فاکتورها بدون خط و ابهام صادر می شود.چرا فاکتور رسمی مورد تایید دارایی؟

قانون رسمی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هر فروشنده باید به آن پایبند باشد و مشتریان نیز باید از آن آگاه باشند، مهر تایید هم از سوی خریدار و هم از طرف فروشنده است.

ضمناً توضیحات محصول و مشخصات آن باید به صورت دقیق در فاکتور دستی نوشته شود.

در صورتی که قیمت محصول با قیمت خرید متفاوت باشد و شامل تخفیف باشد، آن تفاوت قیمت نیز باید در فاکتور درج شود.

چاپ فاکتور رسمی

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *