بررسی قوانین فاکتور رسمی شخصی

بررسی قوانین فاکتور رسمی شخصی

قوانین فاکتور رسمی شخصی

در بسیاری از موارد عدم توجه به جزئیاتی مانند صدور فاکتور اشتباه و صدور فاکتور رسمی منجر به جرایم مالیاتی می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات، ابتدا باید با مفهوم فاکتورهای رسمی آشنا شویم. در مقاله قصد داریم تا قوانین فاکتور رسمی شخصی را مورد بررسی قرار دهیم. چاپ فاکتور رسمی دارایی ملخی برجسته قرمز

 

 

سفارش چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

۱- لطفا طرح بنر مورد نظر خود را از میان نمونه های پایین همین صفحه انتخاب نمایید.

۲- شماره طرح و تغییرات را به شماره 09372175263 واتساپ یا تلگرام کنید تا نمونه طراحی شده همانجا برای شما ارسال گردد.

۳- جهت تسریع در انجام کار با ما در تماس باشید – 02166405930 02166476539 09121735683 09125025800

فاکتور رسمی چیست؟

هر سند یا فاکتوری که به هر شکلی مانند دست خط، کاغذ یا رایانه برای تایید معامله بین خریدار و فروشنده امضا شده باشد که به عنوان فاکتور رسمی شناخته می شود. این فاکتور باید مطابق مقررات قانونی وزارت اقتصاد و وزارت دارایی باشد و به تایید وزارت دارایی برسد.

قوانین فاکتور رسمی مربوط به اشخاص
کلیه بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه فاکتور رسمی به خریداران می باشند. در واقع فرقی نمی کند مخاطب کالای شما شخص حقیقی باشد یا بنگاه اقتصادی و صرف نظر از قیمت تمام شده محصولات و خدمات شما، در هر صورت اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده هستید، باید یک فاکتور رسمی به جای پرداخت به مشتری در صورتی که گروه از ارائه فاکتور استاندارد خودداری کند جرم است و طبق قانون به عنوان عملیات غیرقانونی با آن برخورد خواهد شد. نکته دیگر اینکه صدور فاکتور رسمی تنها به فروش کالای فیزیکی نیست، بلکه ارائه خدمات نیز باید فاکتور صادر کند.

صدور فاکتورهای رسمی در نرم افزار حسابداری

از نظر فاکتورهای رسمی، کلیه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده باید فاکتورهای رسمی را به مشتریان خود ارائه دهند. شایان ذکر است صدور فاکتور رسمی ربطی به اندازه بنگاه ندارد و هر خریدار می تواند در ازای مبلغ پرداختی از فروشنده بخواهد که فاکتور رسمی صادر کند. در صورت امتناع فروشنده از صدور فاکتور رسمی جریمه های مربوطه اعمال خواهد شد.

اکثر فاکتورهایی که این روزها علیرغم بخشنامه مالیاتی در مورد استفاده از وجوه فروشگاهی صادر می شود، خصلت قبض قانونی دارد. به طور خلاصه، استفاده از نرم افزار حسابداری مالی برای مدیریت، ثبت، ویرایش، بازیابی و صدور و نگهداری اطلاعات صورتحساب و حسابداری یک کسب و کار می تواند به صاحبان مشاغل مختلف کمک کند تا با استفاده از آخرین فناوری، سریعتر و سریعتر فاکتورها را صادر کنند

 

فاکتور رسمی فروش چگونه تهیه می شود؟

امروزه با وجود اینکه نرم افزار حسابداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، صدور فاکتورهای رسمی مختلف به راحتی امکان پذیر است؛ زیرا با استفاده از نرم افزار حسابداری می توانید انواع فاکتورهای مورد نظر خود مانند پیش فاکتور، فاکتور مغازه، فاکتور رسمی، غیر رسمی را به صورت خودکار صادر و چاپ کنید. فاکتورها، نقل و انتقالات انبار، فاکتورهای شخصی، فاکتورهای آزمایشی و غیره.
در این صورت زمان کمتری صرف فاکتور و چاپ می شود. زیرا تنها با چند کلیک تمامی اطلاعات مورد نظر شما در یک فاکتور آماده و آماده چاپ قرار می گیرد.

قانون مالیات های مستقیم در مورد فاکتورهای رسمی چه می گوید؟

همانطور که واحدهای تجاری فروش کالاها و خدمات یا سوابق خدمات دریافتی از سایر واحدهای تجاری را در حساب دارایی یا هزینه ثبت می کنند. برای تعیین وجوه پرداختی به عنوان هزینه، مطالعه مواد 147 و 148 قانون مالیات های مستقیم توصیه می شود.
طبق ماده 147 قانون مالیات های مستقیم:

بر اساس این ماده، هزینه های قابل قبول برای تعیین درآمد مشمول مالیات موضوع این قانون، هزینه های اتکا به اسناد در حد متعارف بوده و صرفاً مربوط به وصول درآمد خزانه داری می باشد. مهلت های مربوط به رعایت حد نصاب مقرر. در صورتی که حق الزحمه در این قانون مقرر نشده باشد و یا بیش از حد نصاب مقرر در این قانون باشد، قابل قبول است ولی پرداخت آن طبق قانون یا به تصویب هیأت وزیران می رسد.
طبق ماده 148 قانون مالیات های مستقیم:

همچنین در این ماده انواع حق الزحمه هایی که از نظر مستندات و کفایت اسناد قابل قبول است تشریح می شود و حسابرسان وزارت دارایی حق الزحمه واحد تجاری را در رابطه با آن بر اساس مفاد ماده و آگهی رد یا قبول خواهند کرد. صادر شده.

چرا فاکتور رسمی مورد تایید دارایی؟

قوانین و انواع فاکتور های فروش رسمی را بشناسید

دور زدن فاکتور رسمی

پیش فاکتور رسمی و صدور فاکتور رسمی

مشخصات فاکتور رسمی های مورد تایید دارایی

 

فاکتور فرم چیست؟

فاکتورهای رسمی ابزاری غیرقانونی برای حسابداری هستند. هدف اصلی این نوع فاکتورینگ کاهش سریع هزینه ها در درآمد شماست.
در واقع می توان گفت که فاکتور رسمی وجه قانونی همان فاکتور رسمی است.

چگونه فاکتور رسمی را از فاکتور رسمی تشخیص دهیم؟

مقامات مالیاتی می توانند فاکتورهای رسمی را از فاکتورهای رسمی با موارد زیر شناسایی کنند:

  • بازرسی و کنترل فروشندگان کالا و خدمات
  • اعتبار گواهی‌های ارزش افزوده را تأیید کنید
  • بررسی سازگاری بین کالاها و خدمات ارائه شده در فاکتور و فعالیت های فاکتور
  • بازرسی و کنترل اسناد محموله مانند بارنامه و بارنامه
  • اسناد پرداختی مانند چک های بانکی، فیش های سپرده و سایر اسناد مالی را بررسی کنید

مشخصات فاکتور رسمی

شماره سریال:

مهم ترین ویژگی که فاکتور رسمی تایید شده را از سایر فاکتورهای عمومی متمایز می کند، نوع چاپ شماره سریال آن است که باید با استفاده از روش های چاپ افست (اتوماتیک) یا ملخ (سنتی و تک رنگ) چاپ و با رنگ قرمز و کمی هایلایت شده و با رنگ قرمز چاپ شود. پذیرفته شده به گونه ای که به راحتی توسط حسابرسان دارایی قابل مشاهده و شناسایی باشد.

اطلاعات خریدار و فروشنده:

در فاکتور باید نام و نشانی کامل شرکت و همچنین کد اقتصادی، کد کشور، کد پستی، شماره تلفن و شماره ثبت شرکت قید شود.

تخفیف، مالیات و عوارض:

کالا و خدمات ارائه شده باید با ذکر نام، مقدار و قیمت هر واحد مشخص شود، سپس در صورت احتساب تخفیف، کسر و در نهایت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی آن محاسبه شود.
لازم به ذکر است که تخفیف باید قبل از محاسبه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده اعمال شود، زیرا برخی افراد مالیات و عوارض را اشتباه محاسبه می کنند و در نهایت با تخفیف مواجه می شوند که صحیح نیست.

امضا و مهر:

در پایان لازم به ذکر است که موارد درج شده در فاکتور رسمی باید مورد تایید و امضای طرفین باشد و هیچ خطی وجود نداشته باشد.

به ما امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *